در دیدار هیات والیبال استان با رئیس شورای شهر اصفهان مطرح شد: اصفهان به خانه والیبال نیاز دارد

سرپرست و اعضای هیات والیبال استان اصفهان و جمعی از پیشکسوتان این ورزش با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دیدار کردند. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین”، در این دیدار سرپرست هیات والیبال استان اصفهان با اشاره به این که استان اصفهان نزدیک به ۲۰ هزار بیمه شده ی والیبال دارد که بعد […]

سرپرست و اعضای هیات والیبال استان اصفهان و جمعی از پیشکسوتان این ورزش با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین”، در این دیدار سرپرست هیات والیبال استان اصفهان با اشاره به این که استان اصفهان نزدیک به ۲۰ هزار بیمه شده ی والیبال دارد که بعد از فوتبال در رتبه دوم می باشد اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر از این بیمه شدگان مربوط به شهر اصفهان هستند که از این تعداد ۸ هزار نفر نیز بانوان می باشند.
حسن جعفری ادامه داد: در میان ۵۴ رشته ورزشی فعال، بانوان گرایش بیشتری به ورزش والیبال دارند.
وی با بیان این که متاسفانه سرانه ورزشی در اصفهان با عدد زیر یک متر حتی به استانداردهای کشور که حدود یک متر است هم نزدیک نیست، گفت: استاندارد جهانی سرانه ورزشی ۳ متر می باشد و این در حالی است که در ژاپن و کره این رقم به ۶ متر هم می رسد؛ به همین لحاظ والیبال اصفهان نیز از کمبود سرانه ورزشی متاثر شده است.
جعفری ادامه داد: ژیمناستیک، والیبال، کشتی، بسکتبال از جمله ورزش هایی هستند که مکان ثابت و اختصاصی دارند اما متاسفانه در مورد والیبال این گونه نیست و ما مکانی به عنوان خانه والیبال در اصفهان نداریم.
سرپرست هیات والیبال استان اصفهان بیان کرد: حضور ۱۰ تیم والیبال استان در لیگ های مختلف، اصفهان را با چالش کمبود سالن و از دست دادن فرصت میزبانی کشوری مواجه می کند.
وی گفت: ارومیه هم اکنون پایتخت والیبال ایران و میزبان مسابقات آسیایی و جهانی است. هفته گذشته در خرم آباد لرستان نیز یک خانه والیبال مجلل افتتاح شد و این در حالی است جای خالی این خانه برای والیبال استان اصفهان با این حجم گسترده ی علاقه مندان به ورزش والیبال و تعداد تیم ها به شدت احساس می شود.
جعفری ادامه داد: سال گذشته برای میزبانی مسابقات والیبال زیر ۱۶ سال پسران مجبور به استفاده از سالن ورزشی دانشگاه آزاد نجف آباد شدیم و این در شأن استان اصفهان نیست.

خرج کردن در ورزش سرمایه گذاری بر روی سلامت جامعه است
جواد پرورش پیشکسوت والیبال اصفهان نیز در این جلسه با بیان این که بحث ورزش مبحثی با دامنه ای بسیار وسیع است اظهار کرد: مدیریت ورزش با مدیریت بحران برابری می کند چرا که هر کسی به خود اجازه ی دخالت می دهد.
وی ادامه داد: فدراسیون ها متولی ورزش کشور و هیات ها متولی ورزش استان هستند؛ کل شهرستان های استان هم هیات جداگانه و البته زیر مجموعه هیات کلی دارند، لذا اداره کردن آن نیازمند تزریق امکانات است و اگر چه امکانات ورزشی اصفهان خوب است اما متعلق به سازمان ها و ارگان های مختلف می باشد.
پرورش با بیان این که ورزش در اصفهان بسیار ریشه دار است و اولین مسابقات برگزار شده والیبال کشور متعلق به اصفهان و تهران به صورت مشترک بوده است گفت: در ورزش هایی مثل فوتبال و بسکتبال می توان به حریف آسیب رساند اما در والیبال این گونه نیست و توری در میان دو تیم قرار دارد که حد و حریمی مشخص می کند و لذا این ورزش مقدس است.
پرورش ادامه داد: خرج کردن در ورزش هزینه نیست و سرمایه گذاری بر روی سلامت جامعه است. لذا درخواست داریم با توجه به امکانات و اختیاراتی که در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد، والیبال اصفهان را یاری کند تا جایگاه ثابت و اختصاصی در اصفهان داشته باشد.
اگر زیرساخت های والیبال درست نشود تمام موفقیت ها از دست می رود
فریبا صادقی سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان اصفهان نیز گفت: با توجه به پتانسیل خوبی که والیبال استان ایجاد کرده اگر زیر ساخت ها درست نشود این موفقیت ها مقطعی شده و از دست می رود و تنها سیلی از بازیکنان غیربومی وارد تیم های ما می شوند و این به نفع ما نیست.
صادقی با بیان این که هم تمرین و هم مسابقات نیاز به مکان ثابت دارند افزود: ما به مکانی نیاز داریم که خصوصا تیم های نونهالان که تیم های پایه هستند بتواند در آن تمرین کنند.
وی بیان کرد: سال گذشته با توجه به حجم میزبانی که برای مسابقات والیبال در استان داشتیم، مجبور به استفاده از امکانات سایر ارگان ها شدیم و این امکانات برای هیات والیبال استان نبود؛ لذا با توجه به امکاناتی که شهرداری دارد تنها ارگانی است که می توانیم از آن درخواست مساعدت کنیم.

خانه والیبال اصفهان به صورت مشارکتی ساخته شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان جلسه ضمن تقدیر از توجه هیات والیبال استان به زیرساخت ها گفت: یکی از راه های نجات ما از مشکلات اجتماعی روی آوردن به ورزش است؛ سرمایه گذاری در ورزش از نظر جذب جوانان، برند سازی برای کشور و حتی از منظر سیاسی هم ارزشمند است.
محمد نورصالحی اظهار کرد: اخیرا مصوبه ای در شورا مطرح شد که شهرداری موظف است امکانات را در اختیار باشگاه های مختلفی که آماده مشارکت و سرمایه گذاری هستند قرار دهد.
وی با اشاره به جایگاه خوب والیبال اصفهان و تاثیری که امکانات می تواند در پیشرفت آن داشته باشد گفت: تاسیس خانه والیبال اصفهان در صورتی محقق می شود که سرمایه گذاری پیدا شود تا زمین در اختیار شهرداری قرار دهد و شهرداری آن را بسازد و یا برعکس؛ و این امر می تواند به صورت مشارکتی و یا قراردادهای بی اُ تی نیز باشد اما اینکه شهرداری هم زمین بدهد و هم احداث کند باعث طولانی شدن پروژه می شود و زودبازده نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در شهرک شهیدکشوری و یا سپاهان شهر زمین های ورزشی داریم که شهرداری امکان واگذاری آن را ندارد اما در قالب قراردادهای بی اُ تی می توان از آن ها استفاده نمود و خواهش بنده از هیات والیبال استان این است که بر روی چنین زمین هایی که مسیر در دسترسی نیز دارند متمرکز شود چرا که پیدا کردن زمین چندهزار متری در شهر مساله اصلی است.
نورصالحی افزود: هیات والیبال استان می تواند با معرفی سرمایه گذار، در قالب طرح های مشارکتی از زمین های شهرداری برای تاسیس خانه والیبال استفاده کند.