در منطقه یک شهرداری اصفهان انجام شد؛ توسعه و ساماندهی فضای سبز با هزینه ۹۰ میلیارد ریالی

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از هزینه ۹۰ میلیارد ریالی برای حفظ، نگهداشت و توسعه فضای سبز این منطقه در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد. میثم بکتاشیان  اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری توسعه و ساماندهی فضای سبز منطقه متناسب با نیازهای شهروندان و امکانات موجود است، به همین منظور براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته […]

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از هزینه ۹۰ میلیارد ریالی برای حفظ، نگهداشت و توسعه فضای سبز این منطقه در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

میثم بکتاشیان  اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری توسعه و ساماندهی فضای سبز منطقه متناسب با نیازهای شهروندان و امکانات موجود است، به همین منظور براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در شش ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال برای حفظ، نگهداشت و توسعه فضای سبز منطقه یک شهرداری هزینه شده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۱۹۰۰ اصله درخت و درختچه سرو با هدف احداث یا ساماندهی فضای سبز موجود در منطقه یک شهرداری شامل ساماندهی بوستان‌های محلات شیخ‌بهایی، شیش، معتمدی، حمام دوقلو و فضای سبز گذر جوزدان و نجارباشی و همچنین نهر حاجی، غرس یا هرس شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: ۳۹۰۰ متر مربع کاشت گل، ۳۴۸۰ متر مربع کاشت چمن، ۱۹۰۰ متر کاشت پرچین و توده کاری نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در منطقه یک شهرداری، باید به حفظ و نگهداشت فضای سبز موجود، توجه ویژه‌ای داشت، به همین جهت گونه‌های آب‌بر با گونه‌های مناسب‌تر از نظر نیاز به آب، جایگزین شدند و یک‌هزار گلدان پاپیتال و ۵۰۰۰ گلدان پیچ تلگرافی همزمان با گل‌کاری و چمن‌کاری انجام شده است.

بکتاشیان کمبود آب را مسئله جدی دانست و گفت: در راستای مدیریت بهینه آبیاری فضای سبز، فضای سبز خیابان عباس آباد، کوالالامپور و شیخ بهایی به متراژ ۱۱۰۰ متر لوله‌کشی شد و سیستم آبیاری قطره‌ای نهر تیران نیز با ۳۲۰۰ متر لوله‌کشی، توسعه یافت.

منبع خبر