دستورالعمل تهیه، تصویب، اجرا و پایش برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری ابلاغ شد

دستورالعمل جدید تهیه، تصویب، اجرا و پایش برنامه راهبردی-عملیاتی شهر و شهرداری که به تازگی به روز رسانی و اصلاح شده از سوی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا ابلاغ شد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حوزه برنامه ریزی در شهرداری‌ها همواره یکی از مهمترین و در عین حال […]

دستورالعمل جدید تهیه، تصویب، اجرا و پایش برنامه راهبردی-عملیاتی شهر و شهرداری که به تازگی به روز رسانی و اصلاح شده از سوی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حوزه برنامه ریزی در شهرداری‌ها همواره یکی از مهمترین و در عین حال چالش برانگیزترین حوزه‌ها در مجموعه وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌ها محسوب می شود و این حوزه به دلیل ساماندهی به هزینه های شهرداری و هدف‌مند کردن آنها از طریق تعریف چشم انداز بلند مدت و اهداف کلان توسعه شهری و نیز پروژه های مختلف شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است.
همچنین به موجب ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهر (مصوب سال ۱۳۴۷) شهرداریها مکلفند با راهنمایی وزارت کشور برنامه عملیات نوسازی و عمران و اصلاحات شهر را برای مدت‌پنج سال تهیه کنند. لذا تهیه یک راهنمای جامع و راهبردی برای هدایت شهرداری در این حوزه مهم از ضروریات بوده است.
دستورالعمل تهیه، تصویب، اجرا و پایش برنامه راهبردی-عملیاتی شهر و شهرداری با انجام به روزرسانی های مورد نیاز در فرایند و محتوایِ تهیه برنامه های راهبردی و عملیاتی متناسب با شرایط و ظرفیت های شهرهای مختلف کشور تلاش دارد تا ضمن برطرف نمودن نواقص دستورالعمل قبلی(ابلاغیه۳۴۴۹۲ مورخ ۱۳۹۴٫۸٫۹ )یک چارچوب راهبردی و مناسب برای راهنمایی شهرداری‌های کشور جهت تنظیم برنامه های بلند مدت و میان مدت و کوتاه مدت خود ارائه نماید.

منبع خبر