دهکده گردشگری در هرمزگان راه اندازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:برای اولین بار در استان هرمزگان دهکده گردشگری راه اندازی می شود. به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین، محمد محسنی در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: برای اولین در استان هرمزگان دهکده ی گردشگری راه اندازی می شود که این دهکده […]

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:برای اولین بار در استان هرمزگان دهکده گردشگری راه اندازی می شود.
به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین، محمد محسنی در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: برای اولین در استان هرمزگان دهکده ی گردشگری راه اندازی می شود که این دهکده با زمینی به مساحت ۴۶ هکتار در مسیر جاده بندرعباس میناب و روبروی دانشگاه هرمزگان است که ۳۰ نقطه در این مکان مشخص شده است و حدود ۵۰ سرمایه گذار نیز در این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دهکده گردشگری می تواند بستری مناسب برای جذب گردشگر باشد افزود: برخی از گردشگران دوست دارند با المان های سنتی استان هرمزگان آشنا شوند و این فضا می تواند بستری را برای آنها فراهم کند و به اقتصاد گردشگری نیز رونق بخشد.

مدیرکل کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان به تربیت نیروهای متخصص در این حوزه اشاره کرد و تصریح کرد: هنرستان گردشگری و هنرستان هتلداری در بندرعباس با آغاز سال تحصیلی راه اندازی شد.

محسنی در ادامه به پروژه های پیشران اشاره کرد و بیان کرد: ۳۰طرح پیشران در حوزه گردشگری با هدف ایجاد زیر ساخت های اصلی بنگاه ها و مجتمع های بزرگ گردشگری در روستا ها، جزایر و شهرستان های استان اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هرمزگان با داران بودن بزرگترین نوار ساحلی در کل کشور و ظرفیت های گردشگری ساحلی، می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد اظهار داشت : میز ملی گردشگری ایران، به میزبانی استان هرمزگان بزودی  آغاز به کار می کند.