دوره‌ آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری ۲۶ تا ۲۸ آذر برگزار می‌شود

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری دومین دوره‌ آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری برای فرمانداران، بخشداران، ائمه جماعات مساجد روستایی و دهیاران روستاهای تابعه ۳۱ شهرستان منتخب کشور از سوی این سازمان طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ آذر ماه خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، […]

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری دومین دوره‌ آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری برای فرمانداران، بخشداران، ائمه جماعات مساجد روستایی و دهیاران روستاهای تابعه ۳۱ شهرستان منتخب کشور از سوی این سازمان طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ آذر ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمید ملانوری شمسی ضمن بیان مطلب فوق در نشست هماهنگی این دوره آموزشی که با حضور نمایندگان حوزه علمیه قم، دانشگاه آزاد اسلامی، استانداری‌ تهران و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد، افزود: اولین دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری با همکاری قرارگاه جهادی وزارت کشور و مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه سراسر کشور شهریور ماه امسال به مدت چهار روز در شهر قم برگزار که با استقبال خوبی از سوی استان‌ها مواجه شد.
وی در ادامه با اشاره به وظایف گسترده دهیاران و برخی چالش‌های حوزه مدیریت روستایی مانند خشکسالی سال‌های اخیر، نبود درآمد کافی برای گذران زندگی در برخی مناطق، مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها گفت: در حال حاضر تقویت مجموعه مدیریت روستایی و تاثیرگذاران حوزه روستایی و توجه جدی به کانون‌های روستایی کشور بیش از پیش ضروری است.
ملانوری شمسی افزود: علی‌رغم این‌که طی سال‌های اخیر خدمات زیر ساختی خوبی از قبیل تأمین آب، برق، گاز، مدرسه، جاده و … به روستاها ارائه و از طرفی از زمان تأسیس دهیاری‌ها تا کنون اعتبارات، ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی و خدماتی بسیاری به دهیاری‌ها واگذار شده اما متاسفانه شاهد مهاجرت روستائیان به حاشیه‌شهرها هستیم.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: باید با تغییر رویکردها و ارایه آموزش‌های کاربردی و توانمندسازی روستاییان و همچنین نهادسازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها مثل مساجد به عنوان محور جوامع محلی؛ مسایل و مشکلات اصلی روستاها را احصاء و با مشارکت روستائیان، آن‌ها را مرتفع نمود.
وی افزود: در همین راستا و بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های وزیر محترم کشور، دومین دوره حکمرانی روستایی برای فرمانداران، بخشداران، ائمه جماعات مساجد روستایی و دهیاران روستاهای تابعه ۳۱ شهرستان منتخب کشور به مدت سه روز در استان تهران به‌صورت حضوری و در سایر استان‌ها به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، همچنین کارگاه آموزشی مبانی تسهیلگری در تاریخ ۲۹ آذر، در تهران به صورت حضوری و متعاقب آن در شهرستان‌های مذکور به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.
وی از مدیران‌کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌‌های سراسر کشور همچنین فرمانداران و بخشداران خواست که تلاش کنند که این دوره آموزشی به نحو مناسبی برگزار شود.   

منبع خبر