دو رویداد مهم پژوهشی در اصفهان برگزار می‌شود

https://news.isfahan.ir/node/34988 06 تیر ۱۴۰۰ – ۱۱:۲۵ کد محتوا ۳۴۹۸۸ ۰۶ تیر ۱۴۰۰ – ۱۱:۲۵ مدیر پژوهش شهرداری اصفهان: دو رویداد مهم پژوهشی در اصفهان برگزار می‌شود مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری روز ۱۳ تیرماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد […]

دو رویداد مهم پژوهشی در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری روز ۱۳ تیرماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا
، اظهار کرد: در جشنواره چهارم شهرپژوهی و اولین فن‌پژوهی شهرداری اصفهان، تلاش بر این است که با شبکه سازی و ارتباط با اندیشمندان، نخبگان شهری، سازمان‌ها، نهادها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی با هدف هم افزایی علمی و بهره‌گیری از خرد جمعی در راستای تکمیل کردن زنجیره علم، فناوری و نوآوری‌های شهری گام برداریم.

وی با بیان این که شهرداری اصفهان تاکنون سه دوره جشنواره ملی شهرپژوهی را برگزار کرده که یکی از تفاوت‌های برگزاری این دوره با دوره‌های قبلی، همزمانی آن با برپایی نخستین جشنواره فن‌پژوهی شهری است، افزود: در این جشنواره صرفاً به آثار پژوهشی توجه نمی‌شود، بلکه محصولات و تکنولوژی‌های شرکت‌های دانش بنیان که می‌تواند در اختیار شهر قرار گیرد، با پذیرفتن آثار و ارزیابی آنها در نخستین جشنواره فن‌پژوهی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به این که در جشنواره‌های پژوهشی زمینه اصلی بخش علمی و ارزیابی علمی آثار است، در صدد برآمدیم برای اجرای آن با یکی از دانشگاه‌ها به توافق برسیم بنابراین از ظرفیت دانشگاه پیام نور به عنوان یک شبکه کشوری و با توجه به داشتن زیرساخت‌های لازم استفاده کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با انجام این اقدام تخصصی تعداد افراد شرکت کننده برای ارسال آثار افزایش یابد و پس از این دوره شاهد برگزاری دائمی این جشنواره به صورت سالانه باشیم.

نصوحی گفت: شهر کلان سیستمی است که زیر سیستم‌های مختلفی از جمله حوزه حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست، عمران شهری و ساخت و ساز دارد و مدیریت شهری برای تصمیم‌گیری جهت اجرای پروژه، اثرات سرریز زیادی دارد بنابراین لازم است مدیران شهری پشتوانه علمی و پژوهشی برای تصمیمات و اقدامات خود داشته باشند تا از اقدامات سلیقه‌ای و اتلاف بودجه شهر جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: هدف دیگر از برگزاری جشنواره ملی شهرپژوهی و فن‌پژوهی شهری جمع‌آوری و دسترسی به پژوهش‌های برتر در حوزه مسائل شهری است، زیرا امروزه در شبکه شهرهای کشور فرصت انجام کارهای تکراری و موازی در شهر را نداریم و امکان دارد برخی پژوهش‌ها خاص شهر اصفهان باشد.

نصوحی افزود: در صدد هستیم با توجه به نتایج ارزیابی‌ها در این فرایند بانک اطلاعاتی پژوهشگران علاقمند به حوزه مسائل شهری، مدیریت شهری و شهرداری‌ها را تهیه کرده و ارتباط‌گیری خوبی با آنها داشته باشیم.

کد محتوا ۳۴۹۸۸

برچسب ها