رئیس شورای شهر تاکید کرد: لزوم ساماندهی پسماند شهری در اهواز

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بخش قابل توجهی از حدود ۹۰۰ تن زباله تولید شده روزانه در این کلانشهر قابل بازیافت است، لذا این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتواند زنجیره بازیافت زباله را در سایت صفیره به‌وجود آورد و علاوه‌بر آن ایجاد اشتغال را نیز داشته باشیم. سیاوش محمودی با بیان […]

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بخش قابل توجهی از حدود ۹۰۰ تن زباله تولید شده روزانه در این کلانشهر قابل بازیافت است، لذا این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتواند زنجیره بازیافت زباله را در سایت صفیره به‌وجود آورد و علاوه‌بر آن ایجاد اشتغال را نیز داشته باشیم.

سیاوش محمودی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت سازمان پسماند، تاکنون اقدامات خوبی از جمله بازسازی و احیای کارخانه پردازش زباله که سال‌ها از رده خارج شده بود، انجام گرفته است، اظهار کرد: احداث سلول شماره دو سایت صفیره اقدام خوب دیگری است که می‌تواند به تفکیک زباله از مقصد و رعایت نکات بهداشتی در این زمینه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه از شهردار و سازمان مدیریت پسماند اهواز می‌خواهیم که چرخه پسماند را در این کلانشهر تکمیل کند، ادامه داد: پسماند حوزه‌های مختلفی دارد و آموزش شهروندی در این خصوص باید جدی گرفته شود تا به سمت کاهش تولید پسماند حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص لزوم تفکیک از مبدا پسماند، تصریح کرد: در رابطه با تفکیک از مبدا پسماندها، طرحی توسط شورای اسلامی شهر ارائه شده بود که انتظار می‌رود مدیریت شهری، شهردار و سازمان پسماند به طور جدی به آن ورود کنند و تفکیک از مبدا پسماند آغاز شود.

وی با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در اهواز وجود دارد، خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی دعوت می‌کنیم تا به موضوع پسماند ورود و در حد توان کمک کنند.

محمودی با اشاره به اهمیت بازیافت زباله، افزود: بخش قابل توجهی از حدود ۹۰۰ تن زباله تولید شده روزانه در این کلانشهر قابل بازیافت است، لذا این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتواند زنجیره بازیافت زباله را در سایت صفیره به‌وجود آورد و علاوه‌بر آن ایجاد اشتغال را نیز داشته باشیم.

منبع خبر