راه‌اندازی اتاق پیش‌سرد کشتارگاه دام شهرداری بروجرد

شهردار بروجرد گفت: اتاق پیش‌سرد کشتارگاه صنعتی دام شهرداری به منظور پیشگیری از بیماری‌های احتمالی همچون تب کریمه کنگو آغاز به کار کرد. یحیی عیدی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه از روش‌های مختلفی برای خنک‌سازی در اتاق پیش‌سرد استفاده می‌شود که خنک‌سازی هوایی معمول‌ترین آن است. وی افزود: تجهیزات مورد استفاده در اتاق پیش‌سرد […]

شهردار بروجرد گفت: اتاق پیش‌سرد کشتارگاه صنعتی دام شهرداری به منظور پیشگیری از بیماری‌های احتمالی همچون تب کریمه کنگو آغاز به کار کرد.

یحیی عیدی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه از روش‌های مختلفی برای خنک‌سازی در اتاق پیش‌سرد استفاده می‌شود که خنک‌سازی هوایی معمول‌ترین آن است.

وی افزود: تجهیزات مورد استفاده در اتاق پیش‌سرد شامل سیستم سردخانه، کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و ریل و قلاب برای نگه‌داری لاشه است.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: تکنولوژی به کاررفته در اتاق پیش‌سرد این کشتارگاه، زمان رسیدن به دمای استاندارد را بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت در لاشه‌های کوچک و تا ۴۸ ساعت در لاشه‌های بزرگ تغییر می‌دهد.

عیدی بیرانوند تصریح کرد: سردخانه کشتارگاه شهرداری بروجرد سال ۹۹ با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شد و مجهز به کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و ریل و قلاب برای نگهداری لاشه است.

وی اضافه کرد: مساحت سالن کشتارگاه ۲۰۰ متر مربع و ظرفیت آن مناسب ۳۰۰ لاشه سبک و ۱۰۰ لاشه سنگین در روز است.

شهردار بروجرد گفت: کشتارگاه دام باید دارای اتاق پیش‌سرد باشد، این اتاق موجب کاهش افت وزن لاشه و کاهش تغییر رنگ آن بعد از کشتار می‌شود؛ لذا شهرداری بروجرد اقدام به راه‌اندازی این اتاق در کشتارگاه کرد تا کیفیت خدمات ارائه شده را ارتقا دهد.

منبع خبر