رتبه نخست منطقه ۲۲ تهران در پهنه الف درآمدی / تحقق ۱۰۳ درصدی درآمد پایدار سالیانه در منطقه

شهردار منطقه۲۲ تهران گفت: تحقق حداکثری درآمدهای پایدار شهری در منطقه۲۲ اتفاق بسیار خوبی است که با تلاش و همراهی مدیران و کارشناسان منطقه در سال جاری به وقوع پیوست. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ مسعود نصرتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی […]

شهردار منطقه۲۲ تهران گفت: تحقق حداکثری درآمدهای پایدار شهری در منطقه۲۲ اتفاق بسیار خوبی است که با تلاش و همراهی مدیران و کارشناسان منطقه در سال جاری به وقوع پیوست.
به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ مسعود نصرتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی شهر در راستای کوتاه‌کردن مسیر رسیدن به اداره ارزان شهری، اظهار کرد: ظرفیت علمی فوق‌العاده‌ای که در بستر کلانشهرها وجود دارد باعث شده جامعه نخبه اقتصادی برای کمک به سیستم‌های مدیریت شهری تربیت شود و شهرداری‌ها باید با سرمایه‌گذاری در این جامعه پویا نسبت به استفاده از نظرات و برنامه‌های این بخش از نظام اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشد.
وی افزود تحقق درآمد پایدار شهری، دغدغه بزرگ مدیریت شهری است و باید برای تحقق این امر در فصل جدید کاری، سعی و تلاش بیشتری انجام شود تصریح کرد: با تحقق درآمدهای پایدار شهری، باید پیشرفت بیشتر در روند عملیات اجرایی پروژه های عمرانی به نفع مردم در منطقه و شهر حس شود. خوشبختانه با همراهی شورای اسلامی شهر تهران بودجه قابل قبولی به منطقه ۲۲ تعلق گرفت و تلاش خواهد شد تا این بودجه در جهت تحقق شعار منطقه در مسیر تحول و شکوفایی هر چه بیشتر شهری در منطقه ۲۲ صرف شود و در فصل کاری جدید نسبت به تحقق درآمدهای پایدار گام‌های بزرگ برداریم.
نصرتی با اشاره درآمد شهرداری‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات عمومی و شهری به شهروندان دارد، عنوان کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های ماده ۱۰۰، تعیین تکلیف بی‌واسطه و سریع پرونده‌های حوزه شهرسازی و املاک در جهت تحقق درآمد پایدار شهری از جمله اقدامات مهم در جهت تحقق درآمدهای پایدار منطقه بوده است.
شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه کاهش سهم سیستم مدیریت شهری از بودجه باید به صورت تدریجی صورت می‌گرفت، افزود: موضوع خودکفایی و خوداتکایی شهرداری‌ها از سال ۱۳۶۲ و در پی تدوین آئین‌نامه جدایی مسائل اقتصادی شهر از دولت مطرح شد و بی‌توجهی به مبانی نظری حاکم بر روابط مالی دولت و شهرداری‌ها و ادامه این سیاست در سال‌های بعدی موجب شد شهرداری‌ها نتواند هیچ‌گاه به صورت رسمی اقتصاد خود را از اقتصاد ملی جدا کنند.