رشد ۳۱.۶ درصدی بودجه شهرداری سنندج در ۱۴۰۱/ توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه‌نشین اولویت است

عضو شورا و رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج به تشریح کلیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری این شهر در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده، پرداخت.  پایان هر سال مبلغ بودجه شهرداری‌ها براساس میزان درآمدی یک ساله و پیش‌بینی‌های احتمالی از شرایط اقتصادی و درآمد شهر به شواری اسلامی تحویل می‌شود و پس از بررسی و تصویب […]

عضو شورا و رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج به تشریح کلیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری این شهر در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده، پرداخت.

 پایان هر سال مبلغ بودجه شهرداری‌ها براساس میزان درآمدی یک ساله و پیش‌بینی‌های احتمالی از شرایط اقتصادی و درآمد شهر به شواری اسلامی تحویل می‌شود و پس از بررسی و تصویب توسط اعضای شورا به شهرداری‌ها ابلاغ می‌گردد، با آغاز سال جدید رقم بودجه شهرداری سنندج نیز یکی از مسائل مهم مورد توجه شهروندان است.
شهرداری‌ها به عنوان موثرترین نهاد شهری  وظایف و خدمات گسترده‌ای را به عهده دارند، بودجه یکی از مهم‌ترین ابزارها در مدیریت آیین نامه مالی شهرداری‌ها است  که مسئولیت آن برعهده شهردار است، بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت تحقق بودجه در سال ۱۴۰۱ و اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده، سنندج به شهری توسعه یافته برای زندگی بهتر شهروندان تبدیل می‌شود. از آنجا که توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعی خواسته تمام شهروندان از مدیریت شهری است باید با تلاش مجموعه مدیران شهرداری و تعامل شورای شهر در بودجه سال آینده، مطالبه شهروندان لحاظ شود.
سیف‌الله رضایی، عضو و رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به افزایش بودجه ۳۱ درصدی سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در کمسیون بودجه شورای شهر سنندج، بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ در مرحله اول از طرف شهرداری با مبلغ  یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان با فرایند تدوین بودجه پیشنهادی با حضور کلیه سازمان‌ها، شهرداران و کارشناسان حوزه‌های مالی و بودجه به شورای اسلامی شهر سنندج پیشنهاد شده است.
وی با عنوان اینکه بودجه امسال با در نظر داشتن تمامی جهات و شرایط حاکم بر شهر و کشور و با عنایت به استناد برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری استناد و تدوین شده است، افزود: بعد از تصمیم اساسی و نهایی کل اعضای شورای شهر سنندج، بودجه سال ۱۴۰۱ به ۹۳۵ میلیارد تومان تغییر کرد، که نسبت به متمم سال ۱۴۰۰ با مبلغ «۷۱۰ میلیارد تومان» به حدود ۳۱٫۶ درصد رشد داشته که از یکم اسفندماه جاری به فرمانداری ارسال شد، برای تحقق این مقدار بودجه به تلاش و فعالیت مدیران شهرداری برای جذب مشارکت‌های عمومی نیاز است.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه امیدوارم با همکاری و همدلی شورای شهر و مدیران شهردای بودجه ۹۳۵ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری سنندج تحقق پیدا کند، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در تعیین بودجه امسال، اختصاص اعتبار بیشتر به مناطق محروم شهری و نواحی منفصل شهری سنندج است، که برای اولین بار تبصره‌هایی در بودجه تعیین شد.
وی با بیان اینکه طبق تبصره‌های اضافه شده رقم‌های خاصی به شهرداری‌های منطقه برای نواحی منفصل شهری تحت پوشش خود در نظر گرفته شده است، گفت:  امیدوارم سال آینده با تحقق این بودجه‌ها به مناطق محروم و نواحی منفصل شهری، مشکلات ساکنان محل کاهش یابد، موضوع و هدف ما عدالت اجتماعی در توسعه فضای سبز، پروژه‌های عمرانی و مسائل فرهنگی  در کل مناطق سظح شهر است.
رضایی به مسائل مهم فرهنگی سطح شهر سنندج اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه شهر سنندج جز ۵ شهر جهان شهر ایران و سنندج شهر خلاق موسیقی است پس استان ما سفیر جمهوری اسلامی ایران برای کل دنیا بوده لذا به بودجه فرهنگی اهمیت و توجه بیشتری داده شده است.
منبع خبر