رفع مشکل کاربری‌ها و ساخت‌ و سازها با ابلاغ عرصه و حرایم جدید سیلک

شهردار کاشان با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی در بیست‌وهفتم مهرماه ۱۳۹۴ و ابلاغ آن در نوزدهم آبان‌ماه همان سال مبنی بر خارج از محدوده شهر قرار گرفتن عرصه و حریم درجه یک تپه‌های سیلک، گفت: مقرر شد این تغییر عرصه و حریم مطابق آخرین ابلاغ سازمان میراث فرهنگی در طرح تفصیلی لحاظ شود.

به گزارش بلدیه آنلاین، حسن بخشنده با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی در بیست‌وهفتم مهرماه ۱۳۹۴ و ابلاغ آن در نوزدهم آبان‌ماه همان سال مبنی بر خارج از محدوده شهر قرار گرفتن عرصه و حریم درجه یک تپه‌های سیلک، اظهار داشت: مقرر شد این تغییر عرصه و حریم مطابق آخرین ابلاغ سازمان میراث فرهنگی در طرح تفصیلی لحاظ شود.

وی با یادآوری نخستین مکاتبه شهرداری کاشان در بیست‌وششم دی‌ماه سال ۹۷ با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این زمینه، ادامه داد: در این مکاتبه از اداره کل درخواست شد کاربری برای اراضی فاقد کاربری تعیین شود، اراضی که تا پیش از این خارج از محدوده قرار گرفته بود، اما با تغییرات محدوده عرصه و حریم درجه یک در محدوده شهری واقع شدند.

شهردار کاشان با اشاره به موافقت موضوع در جلسه کمیته کارشناسی در اول بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷، تصریح کرد: پس از این تأیید در سی‌ام تیرماه ۱۳۹۸ بند یک در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌‌های مکرر شهرداری کاشان در نهایت این مصوبه در هشتم بهمن‌ماه سال جاری پس از سه سال و نیم به شهرداری ابلاغ شد که با این اتفاق، مشکلات تعداد قابل توجهی از شهروندان مرتفع می‌شود.

بخشنده گفت: براساس پیشنهادهای ارائه شده توسط شهرداری که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است، با حفظ و تاکید بر ساختار کلی عرصه و حرائم تپه‌های سیلک، دغدغه‌ها و مطالبات مردم نیز مطرح شده است.

وی تصریح کرد: براساس این مصوبه بخش‌هایی از محوطه و بلوک‌های شهری که به سبب قرارگیری در حرایم قبلی دارای محدودیت نوع کاربری و ساخت و ساز بوده از حریم درجه یک خارج شده و به تبع آن واجد کاربری مشخص شده است.

شهردار کاشان افزود: این مصوبه شامل محوطه واقع شده در اطراف خیابان امیرالمومنین است که دارای کاربری‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: بر این اساس پلاک‌هایی که دارای حقوق مکتسبه یا ساخته شده بودند موقعیت آن‌ها از حریم یک به حریم دو تغییر یافته و مشکل آن‌ها مرتفع شده است.

منبع خبر