رفع همه نواقص خدمات‌شهری زنجان تا ۱۵ روز آینده

شهردار زنجان گفت: خدمات شهری به صورت یک روز در میان از طریق تشکیل قرارگاه رصد می‌شود و همه نواقص خدمات شهری تا ۱۵ روز آینده برطرف خواهد شد. علیرضا فیروزفر پیش از ظهر امروز (۲ مردادماه) در جلسه ستاد عمران شهری با اشاره به لزوم کار جهادی و انقلابی در رفع مشکلات شهری، عنوان […]

شهردار زنجان گفت: خدمات شهری به صورت یک روز در میان از طریق تشکیل قرارگاه رصد می‌شود و همه نواقص خدمات شهری تا ۱۵ روز آینده برطرف خواهد شد.

علیرضا فیروزفر پیش از ظهر امروز (۲ مردادماه) در جلسه ستاد عمران شهری با اشاره به لزوم کار جهادی و انقلابی در رفع مشکلات شهری، عنوان کرد: مردم انتظارات به‌حقی از مسئولان دارند و ما به جهت اینکه قبول مسئولیت کردیم، وظیفه رفع مشکلات را داریم و این موضوع نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری زنجان در رابطه با رفع نقص و تجهیز پارک‌های شهری، اظهار کرد: با بررسی و رسیدگی‌های انجام شده در حال حاضر از مجموع ۱۱۲ پارک شهر زنجان، ۷۷ پارک، رفع نقص شده‌اند و ۲۸ پارک نیز تا ۱۰ روز آتی اصلاح خواهند شد. همچنین در خصوص تامین روشنایی پارک‌های شهری از شرکت برق تقاضا داریم که تعامل خود را با شهرداری حفظ کند که با قطع برق برخی پارک‌ها مردم دچار مشکل در استفاده از خدمات شهری و تفریحی نشوند.

فیروزفر با اشاره به اولویت شهرداری در تکمیل پروژه‌های عمرانی سطح شهر از جمله پروژه معبر پادگان، بیان کرد: در حال حاضر در اجرای پروژه معبر پادگان مشکل خاصی وجود ندارد و در مراحل آخر خرید و نصب دوربین‌های نظارتی قرار داریم و طی هشت روز آینده نیز روکش نهایی آسفالت معبر به میزان ۶۰۰۰ تن انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم به زودی این معبر را بازگشایی کنیم.

این مسئول با اشاره به پروژه آسفالت‌ریزی معابر شهری، افزود: این مسئله پروسه‌ای طولانی دارد و به گونه‌ای است که بروز نقص کوچکی در هر بخش فرآیند، همه پروژه را با اختلال روبه‌رو خواهد کرد. این پروژه از ۵ بهمن‌ماه پارسال شروع به کار کرد و تا به امروز ۴۵ هزار تن آسفالت طی اجرای این پروژه به مصرف رسیده است و هر دو کارخانه تولید آسفالت در استان زنجان با وجود کمبود نیرو در حال فعالیت هستند. همچنین آزمایشگاه خاک و مکانیک استان نیز با ۶ نفر از متخصصان به صورت تمام‌وقت در حال نظارت بر اجرای صحیح و استاندارد دقیق مصالح پروژه هستند تا بتوانیم این پروژه بزرگ زیرساختی را به نحو احسن به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به موانع موجود بر سر راه این پروژه، تصریح کرد: برخی مشکلات مانند نوسان دائمی قیمت پیمانکار، نوسان قیمت قیر و اختصاص نیافتن قیر رایگان، کمبود ماشین‌آلات و نیروی انسانی از سرعت پیشرفت این عملیات کاسته است و البته چالش عمده در این موضوع افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگری و به تبع آن تامین این میزان نقدینگی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر دستگاه‌های مرتبط از این موانع عبور کنیم.

شهردار زنجان با اشاره به لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان با شهرداری زنجان در پروژه آسفالت‌ریزی معابر، خاطرنشان کرد: نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر با رعایت نکات فنی و برای آرامش خاطر مردم زنجان این پروژه را به اتمام برسانیم و امیدواریم در برنامه‌های آتی در رابطه با حوادث غیرمترقه کمترین آسیب را شاهد باشیم.

منبع خبر