روابط عمومی های دانش بنیان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری را تسریع می کنند

دکتر جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با صدور پیامی فرارسیدن۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان و دست اندرکاران عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک گفت و تصریح کرد: روابط عمومی های دانش بنیان ضمن شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان […]

دکتر جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با صدور پیامی فرارسیدن۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان و دست اندرکاران عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک گفت و تصریح کرد: روابط عمومی های دانش بنیان ضمن شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع می نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ متن پیام دکتر مهدی جمالی نژاد به این شرح است :
” فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دست اندرکاران پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی، به ویژه خانواده بزرگ مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری های کشور، که بطور مستمر برای ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات و همچنین پاسخگویی سریع و دقیق به شهروندان و افکار عمومی گام بر می‌دارند، تبریک عرض می‌ نمایم.
در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است،‌ جایگاه روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امور آگاه سازی و امیدآفرینی، پاسخگویی به انتظارت و مطالبات مردمی، فراهم نمودن فضایی مناسب برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمان‌ها و ایجاد سرمایه اجتماعی در زمینه فعالیت های صورت گرفته، انکارناپذیر می باشد و روز ارتباطات و روابط عمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامه ها و اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افق ها و چشم اندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.
در عرصه مدیریت شهری، با توجه به اینکه وارد قرن جدیدی شده ایم و جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد، روابط عمومی ها که حلقه ارتباطی میان شهرداریها و شوراها و افکار عمومی محسوب می شوند می بایستی از طریق ابزارهای ارتباطی و روش های جدید افکارسنجی در فضای شبکه ای و رسانه ای امروز، که کاربران متعددی در آن مشغول فعالیت هستند، از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها را کاهش دهند و موفقیت و اثرگذاری در این فضای جدید و پرتلاطم قطعا نیازمند گفتمان و راهبردهای جدیدی است.
یکی از برنامه های موثر در فضای شبکه ای و رسانه ای امروز برای ایجاد تحول در مدیریت شهری، برنامه ریزی برای تحقق عملی روابط عمومی های دانش بنیان در شهرداری ها و شوراهاست. این ساختار با بکارگیری موثر فناوریهای پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، بهره گیری از ایده های خلاقانه، دانش محور و تخصص گرا بودن، اتکا به یافته های پژوهش های کاربردی، گسترش سواد رسانه ای، ‌آینده پژوهی، عدم تمرکز، انعطاف، تاکید بر توسعه منابع انسانی خلاق با رویکرد ارتباطات نوین و یادگیری و یاددهی مستمر؛ ضمن شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع می نماید.
همچنین از روابط عمومی شهرداری ها و شوراها انتظار می رود ضمن رصد و پایش اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، فضای رسانه ای عرصه مدیریت شهری و افکار عمومی جامعه و شهروندان را با توجه به چارچوب های قانونی و حقوقی، تبیین وظایف متعدد و معرفی ابعاد جدید خدمات شهرداری ها، پرهیز از  بزرگنمایی ها و فعالیتهای تبلیغاتی مرسوم و بیان صحیح و واقعی مسایل و مشکلات اصلی مدیریت شهری در موضوعاتی مثل تامین درآمدهای پایدار شهری، توسعه حمل و نقل عمومی، بافت های فرسوده، حاشیه نشینی، … به درستی هدایت، مدیریت و بصورت علمی اقناع نموده و در زمان مناسب به انتظارات و پرسش های مطرح شده، پاسخ های مستدل و درخور ارائه دهند.
با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و تقدیر از خدمات تمامی تلاشگران عرصۀ ارتباطات، از درگاه خداوند برای تمامی عزیزان، توفیقات روزافزون در مسیر اعتلای امر مقدس اطلاع رسانی، آرزو می‌نمایم.”

منبع خبر