روان‌سازی ترافیک در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با احداث یک دوربرگردان غیرهمسطح

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی در محدوده منطقه ۲۰ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی با یادآوری اینکه احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی متعاقب حذف دوربرگردان همسطح این […]

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی در محدوده منطقه ۲۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی با یادآوری اینکه احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی متعاقب حذف دوربرگردان همسطح این بزرگراه در محدوده بلوار سلمان فارسی و با توجه به لزوم ساماندهی و رفع تقاضای ترافیکی این محدوده از جنوب پایتخت در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: احداث این دوربرگردان غیرهمسطح ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و پیشرفت عملیات اجرایی آن به مرز ۳۵ درصد رسیده است.

وی با بیان آنکه نزدیکی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و ترافیک عبوری در خیابان سلمان فارسی از یک سو و تقاضای ترافیکی جهت دسترسی به بزرگراه امام علی(ع) و شمال تهران از سوی دیگر، منجر به تداخل جریان های عبوری و ایجاد یک نقطه حادثه خیز ترافیکی در این محدوده از جنوب تهران شده بود، خاطرنشان کرد: اجرای پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی با توجه به درخواست شهرداری منطقه ۲۰ و لزوم حذف دوربرگردان همسطح موجود به مرحله اجرا رسیده و بهره برداری از آن  ضمن بهبود شاخص های ایمنی و کاهش تصادفات، زمینه ساز روانسازی ترافیک در بزرگراه شهید آوینی خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تیرهای برق ۲۰ کیلو ولت، لوله آبیاری فضای سبز و دوربین های نظارتی بخشی از موانع تاسیساتی اجرای این پروژه بوده و تلاش های صورت گرفته تاکنون، سبب رفع بخشی از معارضات ملکی و تاسیساتی پروژه شده است.

گفتنی است پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی به صورت یک پل ۴ دهانه با عرشه فلزی و دال بتنی طراحی شده و طول آن با احتساب شیبراهه های ورودی و خروجی به ۴۵۰ متر می رسد.

منبع خبر