رونمایی از ناوگان جدید نظارت ترافیکی شهر اصفهان به همت شهرداری اصفهان

 

رونمایی از ناوگان جدید نظارت ترافیکی شهر اصفهان به همت شهرداری اصفهان

 

در نود و دومین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با شعار «اصفهان در مسیر امید»، ۱۶ دستگاه خودروی ۲۰۷، تعداد ۲۲ دستگاه موتورسیکلت و ۴۰ دستگاه دوچرخه پلیس با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال رونمایی شد

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ناوگان جدید خودرویی و موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی به همت شهرداری اصفهان در مجموع با هزینه ‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال به ناوگان نظارت ترافیکی شهر اصفهان افزوده شد. در این راستا ۱۶ دستگاه خودرو ۲۰۷ با هزینه‌ ای بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال به منظور تسریع در انجام ماموریت ‌های میدانی و نظارتی و تامین سلامت آمد و شد حمل و نقل درون شهری خریداری شده است.

همچنین ۲۲ دستگاه موتورسیکلت با هزینه‌ ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با هدف کاهش زمان رسیدگی به مشکلات و تخلفات رانندگی و سهولت دسترسی به محل تصادفات خریداری شد.

۴۰ دستگاه دوچرخه پلیس با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال نیز به منظور بهره‌گیری از ظرفیت ‌های حمل و نقل پاک در نظارت‌ های میدانی و فرآیند اعمال قانون پلیس خریداری شده است.

پنج خودرو ون جهت تجهیز و استفاده برای حمل و نقل معلولان با هزینه ‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال خریداری شده است؛ این ون‌ها مجهز به بالابر برقی، امکان جا به جایی همزمان سه ویلچر سوار، امکان استقرار یک نفر همراه معلول و دارای سقف بلند و تهویه مطبوع است. 

امروز همچنین عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری آغاز شد.ساختمان جدید مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری با مساحت تقریبی ۵۷۰۰ مترمربع در شش تراز پیش بینی شده است. در مجموع این پروژه ها و تجهیزات ناوگان ترافیکی شهر اصفهان ۸۳ میلیارد ریال اعتبار را به خود اختصاص داده است. 

*همکاری شهرداری و پلیس در راستای افزایش سلامت مردم

 قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه این روزها همه روزه شاهد کلنگ زنی و افتتاحیه های مختلف در سطح شهر هستیم، اظهار کرد: طبق سنت برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” امروز شهرداری اصفهان این برنامه را به دلیل احترام خاصی که مدیریت شهری به همه نیروهای فعال در عرصه راهنمایی و رانندگی دارد و اهمیت نظم این بخش از شهر، به رونمایی از ناوگان جدید نظارت ترافیکی شهر اصفهان و پلیس اختصاص داده است.  

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری سطح تعاملات با پلیس راهور را به حد خوبی رساندیم، تصریح کرد: اینکه ماده ۱۰۸ اعمال شد یک عمل دوجانبه و مطالبه جدی بود که در یک تلاقی میان پلیس راهور و مدیریت شهری منجر به اعمال ماده ۱۰۸ شد و آثار اعمال این ماده در شهر برای همه مردم مشهود خواهد بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر امروز تعدادی خودروی ۲۰۷ و تعدادی دوچرخه و تعدادی موتورسیکلت از سوی شهرداری برای پلیس راهور رونمایی می شود به دلیل همکاری دو نهاد برای ایجاد یک فرهنگ مهم، ساختن یک روش صحیح و مدیریت بهتر و برای رسیدن به شهری شایسته چنین شهروندانی است.

وی با اشاره به تجهیز پلیس به دوچرخه، افزود: تجهیز پلیس به دوچرخه به معنای کاهش آلودگی و تلاش برای سلامت مردم است که این موضوع جای تبریک به پلیس راهور اصفهان برای پیش قدم شدن در این کار دارد. 

نوروزی با بیان اینکه زیرساخت ها برای هدایت مردم به استفاده از دوچرخه از سوی شهرداری فراهم شده است، تاکید کرد: حمایت مدیریت شهری از پلیس به این دلیل است که پلیس می تواند به عنوان مظهر نظم، حمل و نقل صحیح، کمک به مهار ترافیک سنگین و در نهایت ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان قرار بگیرد.

وی گفت: پلیس راهور همه روزه در سرما و گرما برای برقراری نظم در حمل و نقل عمومی از همه چیز خود می گذرد، این کار یک ایثار و تلاش جدی برای زندگی راحت تر مردم است که این موضوع در برقراری نظم در شهر و حوزه مدیریت شهری نقش بسزایی دارد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: این برنامه “هر یکشنبه یک افتتاح شهرداری” به پلیس راهور اختصاص داده شد تا بگوییم قدردان این عزیزان برای آرامش بخشی، اطمینان بخشی و تسهیلگری در آمد و شد مردم هستیم. 

وی افزود: پشتیبانی و حمایت از پلیس به یک امر نهادینه در شهرداری تبدیل شده است و دوره های بعدی مدیریت شهری نیز باید این راه را تداوم ببخشند تا شاهد شادی و آسایش مردم باشیم.

نوروزی تاکید کرد: امروز آغاز حرکت این مسیر مهم است همانگونه که پلیس راهنمایی و رانندگی با شهرداری ارتباط خوبی دارد لازم است این همکاری را برای بهزیستی مردم نیز داشته باشد.

*حمایت پلیس از ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از سوی شهرداری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در ادامه این آیین با بیان اینکه استفاده از دوچرخه کمک بسیاری به ترافیک شهر می کند، اظهار کرد: از روزی که مسئولیت راهنمایی و رانندگی استان به من داده شد سعی کردیم به شهروندان در خصوص استفاده از این وسیله نقلیه پیام دهیم.  

سرهنگ محمدرضا محمدی تصریح کرد: پیام ما به شهروندان استفاده از دوچرخه به جای خودروهای تک‌سرنشین است که مزایای زیادی دارد و کمک بسیاری به حمل و نقل روان و کاهش آلودگی هوا می کند.

وی ضمن تاکید بر حمایت از دوچرخه در قالب قوانین جمهوری اسلامی، افزود: ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه، طرح بسیار خوبی از سوی شهرداری بوده که البته اصلاحات مورد نیاز آن هم با هماهنگی پلیس راهور انجام می شود. پلیس راهور از ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه از سوی شهرداری در چارچوب قوانین و مقررات حمایت می کند.

*تقویت ناوگان ترافیکی شهر اصفهان از سوی شهرداری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه تقویت ناوگان خودرویی و موتوری در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است، گفت: در این راستا امروز از ۱۶ دستگاه خودروی ۲۰۷، تعداد ۲۲ دستگاه موتورسیکلت و ۴۰ دستگاه دوچرخه پلیس با صرف هزینه‌ ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال بهره برداری می‌ شود. 

وی ادامه داد: با پیگیری های شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر اصفهان ماده ۱۰۸عملیاتی شده و روی ریل افتاده است. 

سرهنگ محمدی با بیان اینکه ناوگان خودرویی و موتوری پلیس راهور را بازهم تقویت می کنیم، تاکید کرد: خیر و برکت و سود این اقدامات به مردم عزیز اصفهان می رسد و نتیجه آن روان سازی ترافیک، کاهش تصادفات و رضایت شهروندان است.

وی تصریح کرد: همکاران من به صورت شبانه روزی درگیر اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا هستند تا آن را در جهت حفظ سلامت شهروندان عملیاتی کنند. از شهروندان می خواهیم قوانین منع ترددها از ساعت۱۰ شب به بعد را رعایت کنند تا همکاران ما نیز در پلیس راهور کمتر دچار زحمت شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بحث کرونا هم اکنون بسیار جدی است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم هر چه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی رعایت کنند، حضور، برخورد و اعمال قانون همکاران ما در مجموعه پلیس در جهت حفظ سلامت شهروندان است. اگر اعمال قانونی را در حوزه های کرونا و تصادفات انجام می دهیم دغدغه سلامت شهروندان را داریم و آرزو می کنیم هیچ خانواده ای داغدار عزیزان خود نشود.

 

کد محتوا ۳۶۲۴۷

برچسب ها