زمینه‌سازی‌ها برای خواهرخواندگی و تبادل سرمایه‌گذاری بین شهرهای سمنان و بجنورد

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان دیدار کردند و پیشنهادهایی از جمله خواهرخواندگی و تبادل سرمایه‌گذاری بین این ۲ شهر مطرح شد. رییس شورای اسلامی شهر سمنان روز چهارشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با همتایان خود در سمنان گفت: خواهر خواندگی […]

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان دیدار کردند و پیشنهادهایی از جمله خواهرخواندگی و تبادل سرمایه‌گذاری بین این ۲ شهر مطرح شد.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان روز چهارشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با همتایان خود در سمنان گفت: خواهر خواندگی بین دو مرکز استان سمنان و خراسان شمالی می تواند مقدمه مناسبی برای همکاری های مشترک بین دو سمنان و بجنورد باشد.

علی همتی افزود: تفاهم نامه در حوزه گردشگری بین این دو شهر و برقراری ارتباط تخصصی  و نشست های مشورتی کمیسیون ها با یکدیگر می تواند انجام پذیرد.

تهیه طرح جامع حریم شهر توجه به آینده شهر است
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر سمنان نیز گفت: تبادل سرمایه‌گذاری می تواند بین دو شهر سمنان و بجنورد برقرار شود و یکی از آنها می‌تواند در اختیار قرار دادن بخشی از پارک کومش به شهرداری بجنورد برای سرمایه گذاری باشد و در مقابل شهرداری سمنان نیز در شهر بجنورد طرح سرمایه گذاری اجرا کند.
حسین موسوی پیشنهاد داد: سمنان از نظر امکانات درمانی در وضعیت مناسبی قرار دارد و ایجاد گردشگری سلامت یکی از مورادی است که می تواند تقویت شود و همین این راستا با شهر بجنورد و برای مردم این شهر می تواند خدمت رسانی داشته باشد.
هدف مشترک بجنورد و سمنان تبدیل شدن از معبر به مقصد است 

رییس شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این نشست گفت: شهرهای سمنان و بجنورد هر دو در معبر مسافران و زائران هستند و تبدیل شدن از معبر به مقصد گردشگری، هدف مشترک هردو شهر است.

جمشید عین‌بیگی بیان کرد: استان خراسان شمالی با تردد نزدیک به ۲۵ میلیون مسافر به عنوان گذری برای مسافران است، هر دو شهر برای اینکه توقف مسافران و هدایت را از کمربندی به داخل شهر داشته باشند باید برنامه ریزی هایی انجام دهند..

وی با بیان اینکه شورای بجنورد هفت کمیسیون دارد و در موضوع کمیته بجنوردشناسی در مرکز آموزش و پژوهش فعالیت های خوبی انجام داده است گفت: این دو شهر می توانند در این زمینه و هم اندیشی هایی را داشته باشند.

همفکری و همکاری بین شهرداری و شورای سمنان تداوم یابد  

شهردار بجنورد گفت: شهرداری سمنان و بجنورد در حوزه های گردشگری، تبادل اطلاعات سرمایه گذاران، ایجاد شهر هوشمند و حوزه های عمرانی با وجود ظرفیت ها و تخصص هایی که در شورای سمنان وجود دارد می توانند همکاری و همفکری خوبی داشته باشند.

جواد حمیدی بیان کرد: جذب مسافر به داخل شهر علاوه بر ویژگی ها می تواند مشکلات ترافیکی هم داشته باشد اما سمنان با وجود معابر مناسب ظرفیت بهتری برای پذیرش مسافران به داخل شهر دارد و با وجود ظرفیت های صنعتی بزرگ می تواند درآمدهای بالایی را داشته باشد.

وی وجود قومیت های مختلف در شهر بجنورد مانند فارس،ترکمن،ترک،تات و بلوچ را فرصت عنوان کرد و گفت: جمعیت شهر بجنورد را در حال حاضر می توان  حدود ۲۷۰ هزار نفر تخمین زد و درجه شهرداری بجنورد را ۱۱ اعلام کرد، همچنین ۲۵ شهرداری در استان خراسان شمالی وجود دارد.

وجود حرم برادران امام رضا (ع) در سمنان و بجنورد زمینه تقویت گردشگری مذهبی

عضو شورای شهر بجنورد و رییس مرکز آموزش و پژوهش شورای اسلامی این شورا با اشاره به اینکه در مسیر حرم امام رضا(ع)  حرم دو برادر این امام معصوم یعنی امامزاده یحیی(ع) در سمنان و حرم امامزاده عباس(ع) در بجنورد می توانند مثلث گردشگری باشند.

محسن موسوی در این نشست افزود: یوزپلنگ آسیایی و تلاش برای پیوستن شهر سمنان به شهرهای جاده ابریشم از جمله موارد مشترک بین دو استان سمنان و خراسان شمالی می باشد که می توان تفاهم نامه هایی را در راستای وجه مشترک در مرکز این دو استان پیمان شود.

وی افزود : خواهرخواندگی، برگزاری جشنوارها و رویدادهای فرهنگی، نمایشگاه عکس و فیلم منطقه‌ای و همچنین نشست با سرمایه گذاران این ۲ استان می تواند در راستای بهره بردن از ظرفیت‌های اقتصادی ۲ شهر انجام پذیرد.

موسوی با اشاره به ظرفیت های بین المللی که شهر سمنان به خاطر نزدیکی به تهران و بجنورد در نزدیکی به مشهد دارد گفت: ارتباطات بین المللی و برقراری ارتباطات با سفارت ها و کنسولگری ها می تواند بر تقویت ظرفیت های منطقه ای با همفکری مشترک این دو مرکز استان شکل بگیرد.

سازمان فاوا در راستای ایجاد شهر هوشمند در اولویت‌ است

شهردار سمنان با اشاره به تعداد کارکنان شهرداری سمنان و وجود سه منطقه شهرداری بیان کرد:  سازمان فناوری واطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان در راستای ایجاد شهر هوشمند از اولویت هااست و تمام فعالیت های این سازمان با نیروهای بومی شهرداری ایجاد شده است.

سید علی مرتضی نژاد در این نشست بیان کرد: بسیاری از استعلام ها، صدور پروانه، اتوبوس‌رانی و پرداخت ها با توجه به سامانه ای به نام«سمنان من» در دسترس شهروندان قرار گرفته است و شهرداری سمنان می تواند تجربه های خود را در این زمینه با شهردای بجنورد انتقال دهد.

شهردار سمنان بیان کرد: توسعه حرم حضرت یحیی(ع) در راستای توسعه گردشگری مذهبی اهمیت بالایی دارد و به همین خاطر چندی پیش دفتر تسهیل گری در این موضوع  با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه  و اعضای شورا افتتاح و همزمان در چند پلاک در جهت توسعه تخریب شد تا با همکاری با سرمایه گذار این منطقه را در راستای گردشگری زائران احیا کنیم.