سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران خبر داد: ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی توسط شهرداری تهران در محله باغ آذری/ مشوق ساخت و ساز در بافت فرسوده

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران از ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب اجرای پروژه باغ آذری در بافت فرسوده خبر داد و گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی امسال در بافت فرسوده تهران ساخته می‌شود. مهدی هدایت سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران در حاشیه ساخت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۲ تهران در قالب پروژه باغ آذری […]

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران از ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب اجرای پروژه باغ آذری در بافت فرسوده خبر داد و گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی امسال در بافت فرسوده تهران ساخته می‌شود.

مهدی هدایت سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران در حاشیه ساخت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۲ تهران در قالب پروژه باغ آذری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه به وسعت ۳۶ هزار و ۲۵۰  مترمربع درنظر گرفته شده و قرار است ۸۰۰ واحد مسکونی، ۲۲۵ واحد تجاری و ۴۰ واحد اداری از این طریق ساخته شود.

هدایت افزود: پیرو تشکیل قرارگاه مسکن در شهر تهران ۲۰ هزار واحد مسکونی امسال در بافت فرسوده ساخته می‌شود و سال گذشته نیز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در این بافت در نظر گرفته شده بود. مشوق‌هایی از طریق کمیسیون ماده ۵ برای ساخت و ساز در بافت فرسوده درنظر گرفته شده که از طریق شورای عالی شهرسازی منتظر ابلاغ هستیم.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران بیان داشت: در ۱۲۰ هکتار از اراضی شهرداری تهران استعداد ساخت مسکن وجود دارد و ۳۰ تا ۴۰ هزار پروانه جهت ساخت برای این اراضی درنظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: ۵۸ پروژه مسکن نیز در شهر تهران توسط بنیادهای مختلف و مجموعه‌های نظامی و… درنظر گرفته شده که زمین‌های آن متعلق به شهرداری نیست ولی شهرداری تهران در صدور پروانه تسهیل‌گیری می‌کند.

هدایت گفت:‌ در تلاش هستیم امسال ۱۸۰ هزار پروانه ساخت در قالب تشکیل قرارگاه مسکن صادر شود. همچنین ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی از اول امسال عملیات آن آغاز شده  ۳۰ تا ۴۰ هزار مورد دیگر هم در حال آغاز است.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت:‌ در کنار تولید مسکن و تسهیل جهت صدور پروانه، فروش متری مسکن را در ماه‌های آینده عملیاتی خواهیم کرد و پیش‌بینی‌ها در این راستا درنظر گرفته شده تا نیاز مردم به مسکن از این طریق هم به صورت تدریجی فراهم شود.

همچنین هدایت در حاشیه مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه ساخت مسکن در محدوده منطقه نواب تحت عنوان پروژه هلال‌احمر، گفت:‌ مساحت این پروژه ۸ هزار و ۸۵۳ مترمربع است که ۲۲۳ واحد مسکونی و ۱۷ واحد تجاری در قالب این پروژه ساخته خواهد شد.

وی گفت: پیگیری‌های لازم برای رفع موانع ساخت و ساز در ۴۰ هزار پلاک فاقد سند رسمی واقع در بافت فرسوده انجام گرفته و اقدامات مربوط به همکاری با شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز انجام شده است.

هدایت خاطرنشان کرد: فراهم‌سازی ساخت و ساز در ۱۳ هزار و ۵۰۰ پلاک واقع در نوار یکصدمتری همجوار حریم خطوط راه‌آهن از دیگر اقدامات انجام شده است. تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک برای تأمین مسکن با دستگاه‌های دولتی، عمومی و بخش خصوصی در مجموع با ظرفیت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی مبادله شده است. ان‌شاءالله اقدمات مناسبی جهت بهبود مسکن در تهران خواهیم داشت.

وی گفت: در شهر تهران فاصله معنادار تولید مسکن با نیاز آن و استطاعت‌پذیر نبودن بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی سهم مسکن را در سبد هزینه خانوار به ۶۵ درصد و زمان انتظار برای خانه‌دار شدن را به ۶۶ سال افزایش داده و وضعیتی را حاکم کرده که نیمی از خانواده‌های تهرانی مجبور به اجاره‌نشینی هستند.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران با توجه به اصول قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام در امور شهرسازی و مسکن همچنین ضرورت حرکت به سمت برقراری عدالت اجتماعی در شهر، موضوع تشکیل قرارگاه مسکن را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: مسکن و موضوع سکونت با سهم ۳۰ درصدی از سطح تهران بخش مهمی از شهر بوده و شهرداری به عنوان نهاد اداره‌کننده شهر نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد. در همین راستا شهرداری تهران به عنوان یکی از مهمترین نقش‌آفرینان حوزه ساخت و ساز و اقتصاد شهری،‌ با فوریت نسبت به احصاء و فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید مسکن در شهر اقدام کرده است.

منبع خبر