سالن تئاتر شهر در چهارباغ عباسی ساخته می شود

شهردار اصفهان گفت: برای اجرای طرح تئاتر شهر در چهارباغ عباسی اختلافاتی وجود داشته که مسائل آن در حال رفع شدن است.

سالن تئاتر شهر در چهارباغ عباسی ساخته می شود

شهردار اصفهان گفت: برای اجرای طرح تئاتر شهر در چهارباغ عباسی اختلافاتی وجود داشته که مسائل آن در حال رفع شدن است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در شصت و پنجمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از معتمدان منطقه ۸ شهر اصفهان با اشاره به اینکه منطقه هشت و محله‌های هفده‌گانه آن برای مدیریت شهری اصفهان ناآشنا نیست، اظهار کرد: طی دو سال اخیر چهار مرتبه به این منطقه آمده و بازدیدهایی را از محله‌های کوجان، خانه اصفهان، بهرام آباد و پرتمان انجام دادم؛ نوروز سال ۹۸ ساعاتی را در کوچه پس کوچه‌های منطقه به بازدید اختصاص داده و تصمیم گرفتیم که پرتمان آسفالت شود، همچنین چندین مرتبه نیز به تنهایی در محلات منطقه هشت حضور یافته و با مردم گفت و گو کرده‌ام.

وی ادامه داد: منطقه ۸ بیش از دو هزار هکتار وسعت دارد که ۲۷۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۲۵۰ هزارنفری شهر اصفهان در آن ساکن هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه هشت حریم ندارد، گفت:‌ این موضوع یک امتیاز ویژه برای منطقه به شمار می‌رود، با این حال برخی امکانات لازم در منطقه نیست و این در حالی است که بخش بزرگی از هنرمندان و افراد توانمند در این منطقه حضور دارند و سرشار از سرمایه‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: وجود تنها ۹ مرکز فرهنگی، سه سالن مطالعه، فعال بودن چهار مجموعه ورزشی، ۲۴ مرکز تفریحی، ۸۶ مرکز آموزشی و ۴۵ کانون سلامت و فعال بودن ۲۵ سمن مردمی در منطقه هشت با وسعت زیاد و برای جمعیت ۲۷۰ هزار نفری آن، بسیار کم و غیرقابل قبول است.

جذب ۱۵۰ درصدی بودجه در منطقه ۸

نوروزی با اشاره به اینکه قرار نیست که سینماها فقط در هسته مرکزی شهر یا در رهنان و خوراسگان باشد، بلکه قرار است شمس آباد نیز تئاتر شهر داشته باشد، لذا در این راستا بررسی لازم انجام می‌شود تا مجموعه فرهنگی باران آغازگر تئاتر شهر باشد، گفت: همچنین بودجه منطقه هشت شهرداری در سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشته که مبتنی بر برنامه‌ریزی و تلاش شبانه روزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۵۰ درصد جذب بودجه در منطقه هشت انجام شده است که ۷۱ درصد آن در حوزه عمرانی و ۲۹ درصد در بخش جاری بوده است.

سرانه فضای سبز منطقه ۸ از متوسط شهر اصفهان پایین تر است

شهردار اصفهان با بیان اینکه نباید سرانه فضای سبز این منطقه ۵.۳ مترمربع باشد در حالی که متوسط سرانه فضای سبز شهر اصفهان ۱۸.۴ متر است و در برخی مناطق شهر به بیش از ۲۶ متر می‌رسد، تصریح کرد: هرچند بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، سرانه فضای سبز ۹ متر تعیین شده و اینکه میانگین فضای سبز شهر اصفهان ۱۸ مترمربع است، حکایت از شرایط خوب دارد.

وی افزود: در منطقه هشت شهرداری با استفاده از گونه‌ها و چمن‌های مقاوم به کم‌آبی ۲۰ هزار مترمربع به فضاهای سبز قبلی اضافه شده است.

نوروزی بیان کرد: در شهر اصفهان پنج هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که چهار هزار هکتار آن در اختیار شهرداری است، همچنین در چهار سال اخیر ۳۰۰ هکتار فضای سبز با استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم به شرایط خشکی ایجاد شده است.

طرح محله پرتمان در یک قدمی حل مشکل

وی در خصوص برخی مشکلات منطقه هشت هم اظهار کرد: با جدیت طرح محله پرتمان پیگیری شد تا اینکه خوشبختانه پس از مدت‌ها به ثمر نشست زیرا در محله پرتمان مردم گرفتار هستند و باید اراده قوی برای حل مشکلات آنها وجود داشته باشد تا از این شرایط خارج شوند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: «باغ گله» در محله شمس آباد باید آزادسازی شود، تاکنون ۵۰ درصد باغ گله آزادسازی شده و آزادسازی مابقی مسیر در حال توافق است.

وی ادامه داد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید مشکل محله مارچین که خط اتوبوس ندارد را با استفاده از اتوبوس‌های جدید خریداری شده حل کند.

اصلاحات ترافیکی در محله های منطقه ۸

شهردار اصفهان گفت: برای رفع مشکلات ترافیکی خیابان‌های رباط و کاوه تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد، همچنین خیابان ۶۰ متری پرتمان (حدفاصل خانه اصفهان تا ردانی پور) نیز هرچه زودتر احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه می‌توان طرح شبیه پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید را در میدان پنج طبقه اجرا کرد، افزود: اخیراً طرحی ارائه شده که در خیابان‌های شلوغی که مدارس فرسوده وجود دارد، مدرسه‌ها را بسازیم و طبقه زیرین آن را پارکینگ کنیم، اما هنوز این طرح عملیاتی نشده است.

نوروزی ادامه داد: در جریان ناآرامی‌های آبان‌ماه ۹۸، پله برقی و سیستم‌های کامپیوتری میدان علیخانی از بین رفت و پل مکانیزه روبه‌روی پارک قلمستان نیز آسیب دید که تعمیرات آن انجام شده و تا چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: خیابان شریعتی در محله شمس آباد نیاز به آزادسازی دارد که به صورت تدریجی انجام خواهد شد، تغییر کاربری زمین‌های آموزشی بر عهده آموزش و پرورش است، البته در تغییر کاربری‌ها باید منافع عمومی در نظر گرفته شود.

احداث پردیس موسیقی در مجموعه گل نرگس

شهردار اصفهان در خصوص طرح های اجرایی در شهر اصفهان نیز با بیان اینکه برای اجرای طرح تئاتر شهر در چهارباغ عباسی اختلافاتی وجود داشته که مسائل آن در حال رفع شدن است، گفت: به زودی پروژه احداث پردیس موسیقی و پارک ۲۲ هکتاری در مجموعه گل نرگس کلنگ‌زنی خواهد شد و طرح جدیدی برای چهارباغ بالا آغاز می‌شود. همچنین در منطقه شش شهرداری نیز دو سالن تئاتر در حال احداث است.

وی اظهار کرد: ساخت هر کیلومتر مسیر مترو ۵۵ میلیون دلار هزینه دارد این در حالی است که سال ۸۰ که کلنگ مترو به زمین زده شد برای ساخت هر کیلومتر مسیر مترو ۱۴ میلیارد تومان باید هزینه می‌شد.

نوروزی بیان کرد: در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری، مترو فقط تا چهارراه تختی امکان جابه‌جایی مسافران را داشت و هیچکس باور نمی‌کرد ادامه مسیر تا صفه در مدت چهار ماه احداث شود و تعداد مسافران آن از یک هزار و ۶۰۰ مسافر تا قبل از کرونا به ۱۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

هزینه ۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای یک پروژه زیرساختی

وی تاکید کرد: در چهار سال گذشته بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان که دو هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان آن اوراق مشارکت بود، برای انجام اقدامات زیرساختی، زیر زمین این شهر هزینه شده است، در حال حاضر سیزدهمین ایستگاه خط دو مترو کلنگ زنی شده و ایستگاه‌ها یکی پس از دیگری در حال احداث است تا مردم زینبیه به راحتی به آتشگاه، میدان آزادی و میدان علیخانی و سایر نقاط شهر بروند و البته این خدمت برای کل جمعیت شهر اصفهان است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای راه اندازی تراموا در اصفهان بعضی افراد در اظهار نظرات خود منافع شهر را در نظر نمی‌گیرند و مخالفت می‌کنند، این در حالی است که در نظر داریم با احداث تراموا، دانشجویان دانشگاه صنعتی را از دروازه تهران و حدود ۶۰ هزار دانشجو، استاد و کارمند را در دانشگاه اصفهان در میدان آزادی با این وسیله پاک و ایمن جا به جا کنیم.

وی با اشاره به احداث و بهره‌برداری از پل آفتاب، اظهار کرد: پل آفتاب حلقه اتصال چند مسیر قرار بود در مدت ۱۸ ماه ساخته شود، اما کمتر از ۱۰ ماه احداث شد و مورد بهره برداری قرار گرفت تا از تردد کامیون‌ها در سه راه نقشینه، خیابان بعثت و چهارراه عاشق اصفهانی جلوگیری شود و خطرات تصادف‌های منجر به فوت شهروندان را از بین ببرد.

نوروزی بیان کرد: حلقه حفاظتی شهر ۸۰ کیلومتر طول دارد که ۵۰ کیلومتر آن متعلق به شهر اصفهان است و بزرگترین پل آنکه به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده در مدت زمان ۲۰ ماه و ۲۰ روز احداث شد تا دروازه شرقی شهر آبروی اصفهان سر و سامان بگیرد.

اختصاص پنچ درصد از بودجه مناطق به اقدامات مشارکتی

همچنین در این جلسه، علیرضا نصر اصفهانی، اظهار کرد: هرچند انجام اقدامات کالبدی و زیرساختی لازمه شهر است، اما همیشه آنجایی متضرر شدیم که فقط به این مسائل پرداختیم و امروز مدیریت شهری در هر دو جبهه کارها را پیش برده و سعی کرده با این نگاه به کالبد شهری معنا و مفهوم دهد.

وی با بیان اینکه اگر بحث مشارکت مردم در امور مطرح می‌شود باید آن را پاس بداریم تا محقق شود، تصریح کرد: اگر در حال حاضر بودجه‌ریزی مشارکتی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته این اقدام در راستای جلب مشارکت مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: هر مدیر منطقه شهری باید مهارت‌های ادراکی، فنی و انسانی را دارا باشد که این سه مهارت در مدیریت شهرداری منطقه هشت دیده می‌شود.

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته که بودجه سال ۱۴۰۰ در دست تصویب بود، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای بودجه‌ریزی مشارکتی در نظر گرفتیم تا علاوه بر آن مناطق برخوردار شهر نیز پنچ درصد از بودجه خود را در بخش عمرانی به بودجه‌ریزی مشارکتی اختصاص دهند از این رو ۲۰۰ میلیارد تومان برای نگاه به محلات و توزیع عادلانه خدمات در نظر گرفته شده است.

تعیین تکلیف زمین پرتمان بعد از ۵ دهه نارضایتی مردم

در ادامه، محمد کیهانی اظهار کرد: در سال‌های گذشته طرحی برای حل معضل پرتمان از سوی یک مشاور ارائه شد که اجرایی نشد و عملاً نارضایتی زیادی را در بین مردم در پی داشت.

وی افزود: در همین راستا در جلسات متعدد برگزار شده سرانجام طرحی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ارائه شد که در ماه گذشته پس از تصویب نهایی در شورای اسلامی شهر توسط معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح پرتمان که تلاش شده نزدیک به استانداردهای موجود باشد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود و تکلیف آن برای شهروندان این منطقه بعد از گذشت چندین دهه تعیین شود.

وی ادامه داد: بی شک طرح پرتمان به عنوان یک طرح بزرگ شهری مورد حمایت شهرداری اصفهان قرار خواهد گرفت و در کنار این موضوع فضای سبز بزرگی در شمال شهر اصفهان ایجاد خواهد شد؛ در کنار آن یک خیابان ۶۰ متری نیز خواهیم داشت که ادامه خیابان آیت الله صادقی به خیابان رزمندگان خواهد بود.

کیهانی بیان کرد: وضعیت بلاتکلیف زمین پرتمان در حدود پنج دهه اخیر نارضایتی و اعتراض مردم این منطقه را به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: وضعیت نامناسب آبرسانی به فضای سبز در منطقه هشت معضلی جدی و آرزوی دیرینه مردم در یک دهه اخیر به شمار می‌رفت که با تکمیل و احداث دو پروژه بزرگ کلکتور و مخزن آب به حل این مشکل اقدام کردیم چنانچه به زودی با افتتاح این پروژه‌ها گره از معضل آبرسانی به فضای سبز منطقه باز خواهد شد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این دوره بسیاری از زیرساخت‌های منطقه که وضعیت نامناسبی داشت مورد ساماندهی و رسیدگی جدی قرار گرفت، افزود: پروژه مخزن آب تضمین کننده حیات درختان در فضای سبز در منطقه هشت شهرداری است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت ‌آمیز طرح میز خدمت گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت شهری در این دوره در منطقه هشت اجرای موفقیت‌آمیز طرح میز خدمت، کاهش حضور فیزیکی ارباب رجوع در شهرداری و ارائه خدمات الکترونیکی به آنها است و به رغم اینکه انتظار می‌رفت اجرای این طرح در منطقه هشت به عنوان منطقه‌ای پر جمعیت با معضل رو به رو شود اما با دشواری‌های بسیار زیادی که داشت اجرایی شد و دستاوردهای چشمگیری داشت.

کیهانی افزود: طرح میز خدمت به هیچ عنوان منجر به کاهش آمار خدمت رسانی در این منطقه نشد چنانچه طبق آمارهای شهرسازی شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی منطقه که برای همه مدیران و مسئولان قابل رصد و پیگیری است، تعداد صدور پروانه ساختمانی در این منطقه سال گذشته نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

کد محتوا ۳۴۳۴۳

برچسب ها