سال ۱۴۰۱ پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۵ تبریز افتتاح می شود

شهردار منطقه ۵ کلانشهر تبریز از افتتاح پروژه های عمرانی در حال احداث این منطقه در سال ۱۴۰۱ خبر داد میر علی اصغر نساج غازانی  اظهار داشت: اغلب پروژه های عمرانی این منطقه به ویژه تقاطع های غیرهمسطح درحال اجرا در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید. وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت […]

شهردار منطقه ۵ کلانشهر تبریز از افتتاح پروژه های عمرانی در حال احداث این منطقه در سال ۱۴۰۱ خبر داد

میر علی اصغر نساج غازانی  اظهار داشت: اغلب پروژه های عمرانی این منطقه به ویژه تقاطع های غیرهمسطح درحال اجرا در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به پروژه پل رسالت به عنوان یکی از طرح های فرامنطقه ای این مجموعه گفت: دلیل توقف پروژه روگذر رسالت وجود مشکلات تاسیساتی و زیربنایی شهری بوده است.

نساج با بیان اینکه عمل گرایی بدون مطالعات اولیه مشکلات بسیاری به همراه دارد تصریح کرد: موارد مربوط به جانمایی تاسیسات شهری در مطالعات اولیه مشخص نبود و مشکلات یاد شده پس از آغاز پروژه آغاز شد.

شهردار منطقه ۵ نبود مدیریت واحد شهری را یکی از مهمترین مشکلات پروژه های عمرانی در سطح شهر خواند و افزود: به دلیل یکپارچه نبودن سیستم مدیریت شهری، تجمیع مطالعات مربوط به تاسیسات شهری مانند برق، گاز، آب و فاضلاب و … به مشکل می خورد.

وی در عین حال با اشاره به رفع مشلات یاد شده از تسریع در پروژه رسالت خبر داد و افزود: این روگذر تا شهریور ماه ۱۴۰۱ آماده بهره برداری خواهد بود.

میر علی اصغر نساج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پروژه روگذر کرکج در ورودی جاده تهران گفت: پیمانکار این طرح مشخص شده و در صورت طی مراحل قانونی، پروژه مذکور از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

شهردار منطقه ۵ همچنین از پیشرفت مناسب پروژه های روگذر پاسداران در ضلع شمالی و جنوبی خبر داد و گفت: امیدواریم مسیرهای غیرهمسطح ولیعضر(عج) و باغمیشه به پاسداران نیز تا شهریورماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

نساج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن منطقه ۵ در ورودی اصلی کلانشهر تبریز از تدارک برنامه های ویژه برای استقبال از بهار خبر داد و افزود: امسال همزمانی اعیاد اسلامی و تقارن با بهار طبیعت حال و هوای خاصی به شهر بخشیده است.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش واکسیناسیون و کاهش فراگیری کرونا انتظار می رود پس از دو سال وقفه، مسافران نوروزی دوباره افزایش یابد لذا تلاش می کنیم با آمادگی کامل به استقبال بهار برویم.

شهردار منطقه ۵ هدف از فضاسازی، آذین بندی و برنامه های فرهنگی اعیاد شعبانیه و نوروز را ایجاد امید و نشاط و شادابی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه سالم و پویا در سایه روحیه بالای مردم محقق می شود و شهرداری تبریز نیز تلاش دارد با برنامه های شاد و مفرح، فشارهای روحی و روانی ناشی از فراگیری کرونا را کاهش دهد.

وی با اشاره به نصب و تعویض پرچم های ایران و الوان، آذین بندی، نصب سفره های هفت سین و المان های نوروزی تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۱ کمپ گردشگری در میدان بسیج مستقر شده و خدمات رایگان شامل راهنمای مسافران، پذیرایی، کارواش و … به مسافران ارائه خواهد داد.

نساج در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز خدمات محله ای در حوزه شهرداری منطقه ۵ خبر داد و افزود: لکه گیری آسفالت، گلکاری و توسعه فضای سبز، تعمیر و رنگ آمیزی جداول، پاکسازی و نخاله برداری از پروژه های عمرانی و … در سطح حوزه آغاز شده است.

وی با اشاره به وجود اصناف و مشاغل مختلف در ورودی کلانشهر تبریز تصریح کرد: شهرداری منطقه ۵ آمادگی دارد در صورت مشارکت صاحبان مشاغل، نسبت به برپایی چندین ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی به همراه غرفه های فروش محصولات در طول مسیر سه راه اهر تا میدان بسیج اقدام نماید.

منبع خبر