ساماندهی بیش از هزار نفر از کارکنان شهرداری های کشور طی چهار ماهه اول امسال انجام شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به پیگیری های این سازمان برای ساماندهی نیروی انسانی شهرداری ها در سال ۱۴۰۱، از ساماندهی بیش از هزار نفر از کارکنان شهرداری های کشور، به استثنای شهرداری تهران، طی چهارماه اول امسال خبر داد. به […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به پیگیری های این سازمان برای ساماندهی نیروی انسانی شهرداری ها در سال ۱۴۰۱، از ساماندهی بیش از هزار نفر از کارکنان شهرداری های کشور، به استثنای شهرداری تهران، طی چهارماه اول امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با اعلام خبر فوق گفت: در این مدت مجوز جذب و بکارگیری ۷۵۴ نیروی قراردادکارمعین در شهرداری های ۹ استان و کلانشهرهای اصفهان و مشهد از میان واجدین شرایط که به صورت غیرمستقیم در شهرداری‌ها در حوزه ستادی، مناطق و سازمان‌های وابسته در مشاغل کارمندی مشغول به کار بوده اند، صادر شد.

وی اضافه کرد: این مجوزها بر اساس شاخص های تعیین شده شامل مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و مصاحبه کتبی، به ترتیب نمره فضلی و رعایت شرایط احراز در سقف سهمیه تخصیصی سازمان اداری واستخدامی کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه این مجوز در سال ۱۴۰۰ نیز برای۵۲۶۱ نیروی قراردادکارمعین در شهرداری های ۲۸ استان و چند کلانشهر صادر شد، بر تسریع در انجام ارزیابی مربوطه و اجرای فرآیند مجوز قراردادکارمعین در شهرداری ها و استانداری ها تاکید نمود و گفت: صدور این مجوزها در سال جاری نیز در دستور کار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار دارد.

جمالی نژاد همچنین اعلام کرد: در اجرای ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی و در راستای ارج نهادن به سرمایه‏ های انسانی و همچنین ایجاد ثبات و امنیت شغلی، افزایش انگیزه خدمتی کارمندان پیمانی شهرداری‏ها و سازمان‏های تابعه؛ نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی۳۴۰ نفر از کارمندان پیمانی واجد شرایط در شهرداری های استان‏های گیلان، سیستان و بلوچستان، یزد، قزوین و مرکزی به رسمی آزمایشی اقدام شده است.

منبع خبر