ساماندهی تپه ها می تواند در رونق گردشگری تاثیر گذار باشد

شهردار سنندج، با بیان اینکه سنندج دارای پتانسیل ها و چشم اندازی خاص از لحاظ آب و هوایی است گفت: موضوع ساماندهی تپه ها بسیار حائز اهمیت بوده که می تواند در رونق گردشگری هم تاثیر بسزایی داشته باشد. سید انور رشیدی امروز شنبه در جلسه ساماندهی تپه های سطح شهر سنندج که با حضور […]

شهردار سنندج، با بیان اینکه سنندج دارای پتانسیل ها و چشم اندازی خاص از لحاظ آب و هوایی است گفت: موضوع ساماندهی تپه ها بسیار حائز اهمیت بوده که می تواند در رونق گردشگری هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

سید انور رشیدی امروز شنبه در جلسه ساماندهی تپه های سطح شهر سنندج که با حضور سازمان‌های مرتبط و جمعی از فعالان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: حفظ، صیانت و حراست از منابع خدادادی وظیفه تمام آحاد جامعه است و دستگاه‌های مرتبط در این امر مهم نقش دو چندانی دارند.

وی با بیان اینکه، سنندج دارای پتانسیل های خاص بوده و از لحاظ آب و هوایی دارای ویژگی ها و چشم انداز بسیار مناسبی است، افزود: رسیدگی به وضعیت زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که اگر به موقع در راستای احیا چشمه و قنات های سطح شهر اقدام می کردیم شاید امروز مردم سنندج در خصوص آب آشامیدنی مشکلی نداشتند.

شهردار سنندج عنوان کرد: از لحاظ برند سازی عناوینی نظیر سنندج شهر دارالعلم، سنندج  شهر خلاق موسیقی، پایتخت کتاب ایران و شهر تپه ها است که می توان از این پتانسیل ها در راستای رونق صنعت گردشگری بهره گرفت.

وی گفت: دستورالعمل ساماندهی تپه ها ابلاغ شده و شهرداری به همراه دیگر نهادها و شهروندان موظف به اجرای آن هستند.

رشیدی عنوان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مجاورت تپه ها، ساماندهی و ارتقاء فضای سبز شهری و ایجاد عرصه های عمومی از جمله مهم ترین اقداماتی است که می تواند در ساماندهی تپه ها مثمر ثمر واقع شود.

شهردار سنندج اعلام کرد: پویش سنندج سبز یکی از اقدامات مهم این شهرداری در این دوره است که از اسفند ماه امسال در راستای نهال کاری گسترده سطح شهر و استفاده از گونه های سازگار با آب و هوای این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی تپه ها می تواند در رونق صنعت گردشگری تاثیر گذار باشد خاطرنشان کرد: امید است بتوان، با  تعامل و همکاری شهروندان، سازمان‌هایی نظیرمنابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دانشگاه کردستان، راه و شهرسازی و سازمان های مردم نهاد در راستای ساماندهی تپه ها، توسعه سرانه فضای سبز و همچنین ارتقاء سطح سیما و منظر سطح شهر گام برمی داریم.

منبع خبر