ساماندهی وضعیت نگران کننده بازار بعثت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۳۳۰ میلیارد ریال پروژه سازمان میادین شهرداری اصفهان در قالب سه طرح احداث نیروگاه خورشیدی، افتتاح تالار ۲۵ و مسقف کردن تالار سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار، بهره برداری شد.   

ساماندهی وضعیت نگران کننده بازار بعثت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۳۳۰ میلیارد ریال پروژه سازمان میادین شهرداری اصفهان در قالب سه طرح احداث نیروگاه خورشیدی، افتتاح تالار ۲۵ و مسقف کردن تالار سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار، بهره برداری شد.   

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص افتتاح پروژه های عمرانی – خدماتی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری اظهار کرد: در طرح «هر یکشنبه، یک افتتاح» امروز شاهد افتتاحی دیگر در سازمان میادین هستیم و برای چندمین بار پروژه هایی از سوی این سازمان آماده بهره برداری است.    

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: جمعه بازار بعثت وضعیت نگران کننده ای داشت و منشأ بسیاری از امراض بود که این بازار هم با تلاش سازمان میادین ساماندهی شد.

وی تصریح کرد: آنچه مورد نظر همکاران در شورای شهر به ویژه دکتر خسروی در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی بود، به صورت جدی دنبال و اکنون در سازمان میادین اجرا شد، امیدواریم این کار که به صورت پایلوت انجام گرفت در سایر بخش ها هم اجرا شود.

*اقدام شهرداری برای خروج صحرای پرتمان از بلاتکلیفی

نصر اصفهانی تصریح کرد: ۹۲ هکتار پهنه صحرای پرتمان سال های متمادی در بلاتکلیفی به سر می برد و شهر معطل مانده بود، لازم بود این پهنه بزرگ مورد توجه قرار گیرد بنابراین با تلاش معاونت شهرسازی و توجه مدیریت شهرداری منطقه هشت، نقشه های هوایی تهیه و طرح در کمیسیون های مختلف شورا ارائه و در نهایت طی نامه ای به اداره کل راه و شهرسازی برای ارسال به کمیسیون ماده ۵ آماده شد، امیدوارم در کمیسیون ماده ۵ این مهم در اولویت قرار گیرد و بعد از سال ها انتظار تکلیف مردم مشخص شود.

وی ادامه داد: آنچه درخواست مردم بود از سوی شهرداری و شورای شهر به سرانجام رسید و آنچه باید از این به بعد دنبال شود از طریق کمیسیون ماده ۵ است تا تکلیف این ۹۲ هکتار پهنه مشخص شود؛ با اجرای این طرح، گشایشی برای مردم و فضایی برای درآمد شهرداری و فضای سبز بزرگی برای استفاده شهروندان ایجاد می شود.

*اختصاص ۱۶ میلیارد تومان برای تجهیز تعاونی مصرف کارکنان شهرداری  

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با بیان اینکه تعاونی مصرف کارگران و کارمندان با اهتمام مدیریت شهری در کنار پل سرهنگ در خیابان پروین در آستانه بهره برداری است، اظهار کرد: این مکان با اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان تجهیز شده و شهرداری این اعتبار را هزینه کرده تا در شأن کارکنان شهرداری و خانواده آنها باشد.

وی افزود: این محل برای مجموعه کارگران و کارمندان است و هر دو گروه از آن استفاده می کنند.

* احداث نیروگاه خورشیدی برای اولین بار در شهرداری کلانشهرهای کشور

در ادامه جلسه، محمد مجیری، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری اظهار کرد: با توجه به جمعیت ورودی به میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان از دهه هفتاد تا به امروز، تقاضا برای افزایش غرفه های میدان وجود داشت که در سال های اخیر تالار ۲۶ و امروز تالار ۲۵ افتتاح شد و سال آینده تالار ۲۴ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: این تالار ظرفیت ۲۸ غرفه ای را به تالارهای میدان اضافه می کند که مورد تقاضای صنوف نیز بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری گفت: احداث نیروگاه خورشیدی برای اولین بار در کلانشهرهای کشور با این حجم و وسعت بر روی سقف تالارهای میوه انجام گرفت و می تواند در سال های دیگر افزایش یابد. این نیروگاه ۸۲۵ پنل دارد.

وی افزود: با توجه به پست ها و فیدرها در مجاورت میدان، توان ایجاد نیروگاهی شش مگاواتی در میدان مرکزی میوه و تره بار بروی سقف تالارهای میوه وجود دارد. 

مجیری بیان کرد: با توجه به طرح تکلیفی هیئت دولت به سازمان ها که باید ۲۰ درصد انرژی مصرفی را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند، سازمان میادین اولین سازمان در شهرداری برای عمل به این تکلیف بود.

*تامین رفاه حال کشاورزان در میدان مرکزی میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مسقف کردن ضلع شرقی محوطه سبزی میدان مرکزی از دیگر طرح هایی افتتاحی است چراکه کشاورزان در زمستان از بارش باران و در تابستان از تابش آفتاب در امان نبودند بنابراین سازمان میادین تصمیم گرفت این بخش ۴۵۰۰ مترمربعی را مسقف کند که مورد استقبال کشاورزان بود.   

وی با اشاره به آغاز اجرای برخی طرح های عمرانی در این سازمان افزود: آغاز عملیات احداث تالار ۲۳ با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان اجرایی شد و محل بارانداز شیلات مرکز کشور است که در تامین ماهی مرکز کشور می تواند نقش موثری داشته است.

مجیری بیان کرد: همچنین در این میدان ساخت سوله های ۹ تا ۱۲ با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان را آغاز می کنیم.

*حل نا به سامانی بازار بعثت  

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از بهره برداری از طرح ساماندهی بازار بعثت از روز جمعه خبر داد و گفت: گزارشاتی از سال ۹۷ در بازار بعثت با توجه به مشکلات آن اعلام شده بود به طوریکه یک بازار غیررسمی در کنار بازار ایجاد شده بود و زیبنده مردم اصفهان نبود؛ مردم در این فضا اقدام به خرید و فروش اجناس دست دوم می کردند درحالیکه نخاله های ساختمانی فضای نامطلوبی را برای آنها ایجاد کرده بود و طی برنامه ای چند ماهه نخاله ها از منطقه جابجا شد.

وی تصریح کرد: طی جلسات با دستگاه های مختلف از جمله مرکز بهداشت و دامپزشکی، توانستیم نخاله ها را جمع آوری کنیم، همچنین بازار برای استفاده دستفروشان سکوبندی، مسقف و معابر اصلاح شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان افزود: خیابان ها و پارکینگ هایی را اطراف بازار بعثت در نظر گرفتیم، به طوریکه احداث اتوبان فرزانگان باعث شد مشکل ترافیک منطقه حل شود و در حال حاضر مشکل ترافیکی برای مردم منطقه ندارد.

کد محتوا ۳۵۴۰۳

برچسب ها