ساماندهی ۲۵ پارک و بوستان محله‌ای در طرح نگهداشت شهری منطقه ۱ تبریز

شهردار منطقه ۱ تبریز از ساماندهی ۲۵ پارک و بوستان محله‌ای سطح منطقه در قالب طرح “نگهداشت شهری” خبر داد. حمید شاهوردی گفت: پارک‌ها و فضاهای سبز شهری، از مهمترین عوامل موثر در شکل‌دهی به پایداری اجتماعی و همبستگی فضاهای شهری هستند و نیاز است برای توانمندسازی آنها، اقدامات اساسی و زیرساختی از جمله ایجاد […]

شهردار منطقه ۱ تبریز از ساماندهی ۲۵ پارک و بوستان محله‌ای سطح منطقه در قالب طرح “نگهداشت شهری” خبر داد.

حمید شاهوردی گفت: پارک‌ها و فضاهای سبز شهری، از مهمترین عوامل موثر در شکل‌دهی به پایداری اجتماعی و همبستگی فضاهای شهری هستند و نیاز است برای توانمندسازی آنها، اقدامات اساسی و زیرساختی از جمله ایجاد ایمنی، متناسب‌سازی امکانات برای همه رده‌های سنی، ایجاد زیبایی بصری و آرام‌سازی محیط و تامین نیازهای شهروندان نسبت به درخواست آنها جهت حضور مستمر در پارک‌ها انجام پذیرد.
وی افزود: منطقه ۱، ۲۵ پارک و بوستان محله‌ای را در طرح نگهداشت شهری در چند مورد بازدید و وضعیت موجود را بررسی کرده و اقدامات اصلاحی و ساماندهی زیربنایی را در آن پارک‌ها عملیاتی کرده است.
شاهوردی اظهار کرد: این اقدامات بر اساس سه ویژگی ادراکی، کالبدی و فضائی دسته‌بندی شده که در هر بخش عملیات ویژه‌ای آغاز و انجام پذیرفته تا بتوان رضایتمندی شهروندان را از جهات مختلف به ویژه فراهم‌سازی شرایطی امن و آرام و دلنشین ایجاد کرد.
اقدامات ساماندهی شامل اصلاح پیاده‌روها، جداول، رنگ‌آمیزی، اصلاح وسایل ورزشی و بازی‌های کودکان، پله‌سازی و رمپ ویژه معلولان، نصب تابلوها، قبله‌نما، اصلاح سرویس‌های بهداشتی و آبخوری توسط معاونت‌های عمرانی و خدماتی و فضای سبز منطقه انجام پذیرفته است.

منبع خبر