سردیس شهید خرازی همزمان با سالروز سوم خرداد در اصفهان نصب ‌شد 

شهرداران آنلاین/مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سردیس شهید حاج حسین خرازی همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، در میدان شهدای اصفهان نصب شد.   به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسن موذنی با اشاره به ساخت سردیس شهید خرازی از سوی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این سردیس از جنس فایبرگلاس در […]

شهرداران آنلاین/مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سردیس شهید حاج حسین خرازی همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، در میدان شهدای اصفهان نصب شد.
 
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسن موذنی با اشاره به ساخت سردیس شهید خرازی از سوی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این سردیس از جنس فایبرگلاس در ۱.۵ برابر اندازه واقعی توسط مرتضی آرین ساخته شده است.
وی افزود: ارتفاع این سردیس با پایه به دو متر می‌رسد که با مشارکت منطقه یک شهرداری اصفهان ساخته شده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ساخت سردیس و نماد شهدا، مشاهیر و بزرگان اصفهان از جمله سیاست ‌های سازمان زیباسازی است که در همین راستا ۲۰ سردیس و المان ساخته شده است.
وی ادامه داد: تعدادی از این سردیس‌ها نصب شده و مابقی نیز تا چند هفته آتی در سطح شهر نصب خواهد شد.
گفتنی است، حاج حسین خرازی در خلال جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می‌آمد و فرماندهی لشکر ۱۴ امام‌ حسین (ع) را برعهده داشت.
شهید خرازی در طول دوران دفاع مقدس در عملیات‌ های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر ۴، بدر و والفجر ۸، حضوری فعال داشت. حاج حسین خرازی در خلال عملیات خیبر در پی برخورد ترکش، دست راست خود را از دست داد، ولی پس از مدتی به صحنه نبرد بازگشت و سرانجام در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید.