سرویس‌دهی ویژه حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مشهد درایام ماه مبارک رمضان

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برنامه‌های این معاونت در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد. سید خلیل منبتی به اقدامات انجام‌شده در حوزه اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: براین اساس درایام ماه مبارک رمضان قبل از اذان مغرب خطوط محوری برای سرویس‌دهی مطلوب به شهروندان با اختصاص اتوبوس موردنیاز تقویت می‌شود. وی […]

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برنامه‌های این معاونت در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

سید خلیل منبتی به اقدامات انجام‌شده در حوزه اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: براین اساس درایام ماه مبارک رمضان قبل از اذان مغرب خطوط محوری برای سرویس‌دهی مطلوب به شهروندان با اختصاص اتوبوس موردنیاز تقویت می‌شود.

وی افزود: ساعت سرویس‌دهی خطوط درایام ماه مبارک رمضان طبق روال روز‌های عادی تا ساعت ۲۱ است، اما برنامه‌ریزی لازم برای سرویس‌دهی به‌موقع اتوبوس‌ها خصوصاً در ساعات قبل از اذان مغرب انجام‌گرفته تا شهروندان برای رسیدن به افطار با مشکلی مواجه نشوند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به این برنامه‌ریزی در خطوط پرتراکم و از دو ساعت مانده به افطار سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

منبتی اضافه کرد: بعد از تخلیه ایستگاه‌ها در راستای اجرای طرح، به مدت ۲۰ دقیقه سرویس‌دهی موقتاً قطع و کارکنان نسبت به‌صرف افطار اقدام می‌کنند.

وی به طرح ویژه سرویس‌دهی اتوبوس‌رانی درروزقدس و شب‌های قدر اشاره و اظهار کرد: براین اساس در صورت برپایی راهپیمایی روز قدس با ۱۸۰ دستگاه اتوبوس از ۲۰ پایانه سطح شهر در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر سرویس‌دهی رایگان انجام خواهد شد، همچنین در روز عید سعید فطر نیز در خطوط منتهی به حرم مطهر با صد دستگاه اتوبوس از پنج پایانه موقت محدوده حرم مطهر به نمازگزاران سرویس‌دهی ویژه انجام می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حوزه قطار شهری نیز ادامه داد: دراین حوزه و در راستای خدمات‌دهی بهتر به مردم زمان سرویس‌دهی در شب‌های قدر درمجموع به میزانچهار ساعت درخط یک و دو افزایش خواهد داشت.

منبتی اضافه کرد: همچنین در شب‌های قدر سرفاصله زمانی سرویس‌دهی در زمان ازدحام مسافر در ایستگاه‌ها در خط یک به چهار دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در کنار این برنامه‌های صبح روز عید فطر نیز زمان سرویس‌دهی به نمازگزاران به میزان یک ساعت درخت خطوط قطار شهری مشهد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به‌ویژه‌برنامه‌های سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: پایش ترافیک در لحظات اذان مغرب و شب‌های گران‌قدر قدر، بهینه‌سازی زمان‌بندی چراغ‌های فرماندهی در ساعات پیک ترافیک (قبل از اذان مغرب) و شب‌های قدر، فعالیت ۲۴ ساعته مرکز کنترل ترافیک در شب‌های قدر درراستای ساماندهی ترافیک جهت تسهیل در ایاب‌وذهاب بخشی از این اقدامات است.

منبتی اضافه کرد: هماهنگی و ارتباط مستمر با پلیس راهور و سایربخش‌های ذی‌ربط برای روان‌سازی ترافیک و اطلاع‌رسانی از محدودیت‌های ترافیکی از دیگر اقدامات این سازمان درایام ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه به‌ویژه‌برنامه‌های شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی اشاره و اظهار کرد: تغییر ساعت فعالیت ایستگاه‌های دوچرخه بایدو از روزانه به شبانه‌روزی، جانمایی دوچرخه در ایستگاه‌های منطقه ثامن با حداکثر ظرفیت در شب‌های قدر، آماده‌باش سرپرستان مناطق در پارکینگ‌های غیر حاشیه و هسته مرکزی شهر در شب‌های قدر و افزایش ساعت کاری روزانه پارکینگ‌های غیر حاشیه بخشی از اقدامات این شرکت در ماه مبارک رمضان است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص ویژه‌برنامه‌های سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی نیز گفت: تقویت خطوط و ناوگان تاکسیرانی در مبادی منتهی به حرم مطهر به‌ویژه در شب‌های قدر، آماده‌باش گشت‌های خودرویی و گشت‌های موتوری بازرسی، آماده‌باش نماینده سازمان مستقر در نظارت تصویری و توزیع و نصب پرچم روی تاکسی‌ها در سالروز شهادت حضرت علی (ع) از جمله اقدامات حوزه تاکسیرانی دراین ماه است.

سرویس‌دهی ویژه حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مشهد درایام ماه مبارک رمضان

منبتی ضمن اشاره به برنامه‌های سازمان پایانه مسافربری شهرداری مشهد نیز افزود: غبارروبی، نظافت، ضدعفونی و آماده‌سازی نمازخانه‌ها، فضا سازی مناسب فضا‌های موجود به مناسبت ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسه قرائت و تفسیر قرآن کریم در نمازخانه‌ها بخشی از اقدامات سازمان پایانه‌ها دراین ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین حضور گشت‌های بازرسی در محدوده قرمز (هسته مرکزی شهر) و مبادی ورودی شهر و کنترل تردد ناوگان حمل‌ونقل بارنیز ازجمله اقدامات سازمان مدیریت و نظارت بر حمل‌ونقل بار درون‌شهری در ماه مبارک رمضان است.

منبع خبر