سفر چند روزه شهردار تهران به خوزستان/ علیرضا زاکانی امروز وارد اهواز شد

صبح امروز دوشنبه دوم فروردین ماه علیرضا زاکانی شهردار تهران به منظور دیدار با شهردار اهواز و چند تن از علمای بنام خوزستان وارد اهواز شد. زاکانی در بدو ورود به همراه دکتر امینی شهردار اهواز در ابتدا به گلزار شهدا رفتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند. وی سپس به حوزه علمیه […]

صبح امروز دوشنبه دوم فروردین ماه علیرضا زاکانی شهردار تهران به منظور دیدار با شهردار اهواز و چند تن از علمای بنام خوزستان وارد اهواز شد.
زاکانی در بدو ورود به همراه دکتر امینی شهردار اهواز در ابتدا به گلزار شهدا رفتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
وی سپس به حوزه علمیه الغدیر رفت و با آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پس از بازخوانی سخنان رهبری در خصوص رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم خوزستان گفت: خوزستان زخم کهنه و نمک خورده ای به تن دارد که نتیجه جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس است و مردم آن هنوز آثار مخرب جنگ را بر دوش می کشند و هیچ عزمی برای این زخم ها که به جا مانده از دوران دفاع مقدس است جزم نشده و مورد کم توجهی مسئولین قرار گرفته است..
آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود مناطق محروم و حاشیه نشین استان را معضل دیگری عنوان کرد و گفت: عمده مناطق حاشیه نشین کسانی بودند که در دوران جنگ خانه و کاشانه شان را از دست دادند و امروز حاشیه نشین شده اند و به تبع این حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی و امنیت بسیاری هم به وجود آمده است که امیدواریم با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی به تدریج این بی‌توجهی‌ها تبدیل به توجه ویژه شود و مردم مظلوم خوزستان عملاً این تغییرات را در میدان عمل حس کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن توصیه به مسئولین مبنی بر تاسی از منویات مقام معظم رهبری، انتقال آب کارون را مانعی برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دانست و گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری در این خصوص داشتم، انتقال آب کارون را مانعی در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و آبادانی خوزستان دانستم که در صورت احیای این زمین ها خوزستان به تنهایی می تواند مواد غذایی کل کشور را تامین کند.

منبع خبر