سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ۴۴ درصد از سفرهای درون شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: ۴۴ درصد از سفرهای درون شهری روزانه تبریز از طریق سیستم حمل و نقل همگانی شامل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو صورت می‌گیرد. یعقوب وحیدکیا در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد از […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: ۴۴ درصد از سفرهای درون شهری روزانه تبریز از طریق سیستم حمل و نقل همگانی شامل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو صورت می‌گیرد.

یعقوب وحیدکیا در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد از بودجه شهرداری به حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک تخصیص می یابد و ما همچنان پیگیر افزایش بودجه حمل و نقل و احصاء نیازهای مناطق و سازمان‌ها هستیم.

وحیدکیا افزود: تقویت زیرساخت‌ها و تلاش برای اتمام ایستگاه‌های ناقص مترو تا بهمن ماه سالجاری و در کنار آن تحقق شعار حمل و نقل انسان محور از طریق توسعه پیاده راه‌ها و مسیرهای دوچرخه سواری جزو برنامه‌های این مجموعه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد، با اتمام خط ۱ متروقطار شهری تبریز نیز در کنار تاکسی و اتوبوس سهم بسزایی در حمل و نقل عمومی داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز افزود: بازسازی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی از پروژه‌های در حال انجام است که اگر دولت، شهرداری و شورا هم جهت باشند بزودی خبرهای خوبی در حوزه نوسازی حمل و نقل وتقویت ارائه خدمات برای شهروندان خواهیم داشت، هر چند برای ایجاد نظم ترافیکی و روان‌سازی آن همراهی و همگامی مردم نیز لازم است.

وحیدکیا تصریح کرد: در زمینه پارک حاشیه‌ای شهروندان با دقت در محل های توقف ممنوع و اجتناب از پارک دوبل و استفاده کمتر از خودروهای شخصی می توانند سهم و نقش خود را در کاهش حجم ترافیک ایفاء کنند.

منبع خبر