سیریک ۸ ماه بدون شهردار!

شهر سیریک به عنوان دروازه طلایی مکران، ۸ ماه است که بدون شهردار است و مردم از این وضعیت گله‌مندند. اهالی سیریک از استاندار هرمزگان انتظار دارند تا نسبت به این موضوع حساسیت از خود نشان داده و تکلیف این شهر را روشن کند. برخی منابع محلی می‌گویند: شورای شهر سیریک ۸ ماه است که […]

شهر سیریک به عنوان دروازه طلایی مکران، ۸ ماه است که بدون شهردار است و مردم از این وضعیت گله‌مندند.

اهالی سیریک از استاندار هرمزگان انتظار دارند تا نسبت به این موضوع حساسیت از خود نشان داده و تکلیف این شهر را روشن کند.

برخی منابع محلی می‌گویند: شورای شهر سیریک ۸ ماه است که بر روی یک گزینه خاص پافشاری می‌کند و برغم عدم تأیید وی از سوی مراجع نظارتی، شهرداری سیریک همچنان بلاتکلیف مانده است.

قانون، تکلیف شوراهایی از این دست را مشخص کرده و عدم تعیین تکلیف شهردار سیریک نشانه روشنی از نبود عزم و اراده برای آبادانی این شهر از سوی عده‌ای خاص است که با همه فشارهای سیاسی تنها به دنبال تحمیل یک گزینه هستند.

استاندار هرمزگان و دیگر مراجع کلان نظارتی استان ضروری است تا با ورود به موضوع، تکلیف مردم این شهر را پس از ۸ ماه بلاتکلیفی روشن کنند و اگر مسائل پس پرده‌ای در این میان وجود دارد را با مردم میان بگذارند.

شهر سیریک در سال ۱۳۸۶ از شهرستان میناب تفکیک شد و به عنوان شهرستانی جدید به تقسیمات کشوری اضافه شده‌ است. این شهر در سواحل مکران واقع شده و یکی از کانون‌های مهم توسعه سواحل مکران بشمار می‌رود.

منبع خبر