سی ساختمان در حال ریزش در بوشهر شناسایی شد

شهردار بوشهر می‌گوید: ۳۰ ساختمان در حال ریزش در این شهر شناسایی شده است که شامل مسکونی و تجاری می‌شود.  حسین حیدری گفت: پس از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان که موجب فوت تعدادی از هموطنان شد، وزارت کشور به معاونت امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ کرد برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی جلسه‌ای با […]

شهردار بوشهر می‌گوید: ۳۰ ساختمان در حال ریزش در این شهر شناسایی شده است که شامل مسکونی و تجاری می‌شود.

 حسین حیدری گفت: پس از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان که موجب فوت تعدادی از هموطنان شد، وزارت کشور به معاونت امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ کرد برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی جلسه‌ای با حضور شهرداران، مسئولان اداره‌هایی مانند راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و بازرسی و دستگاه‌های نظارتی مانند دادستانی برگزار و بنا‌هایی که احتمال ریزش دارند و نا ایمن هستند شناسایی شود.

البته شهردار بوشهر می‌گوید، پیش از این ابلاغ، در حوزه معاونت شهرسازی شهرداری این موضوع را دنبال کرده بودند و با تشکیل جلسه‌ای که با شهرداران دو منطقه بوشهر برگزار شده بود، ساختمان‌هایی که خطرآفرین هستند، شناسایی شده بودند.

او گفت: آماده‌ایم این ساختمان‌ها را با تصاویر در سیمای مرکز بوشهر به مردم معرفی کنیم؛ ساختمان‌هایی که شامل آپارتمان‌ها و مراکز خرید می‌شوند و محل تجمع خیلی از مردم هستند و لازم است که اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

حیدری افزود: هم به فرماندار و هم به مدیرکل بازرسی، معاون امور عمرانی استاندار و رئیس کل دادگستری استان نامه می‌نویسیم و فهرست این ساختمان‌ها را اعلام می‌کنیم.

او گفت: آن چه وظیفه ماست این است که پیشگیری کنیم از هرگونه حوادث احتمالی. ما نباید منتظر باشیم که حادثه‌ای پیش آید و بعد دست به کار شویم. الان ماجرای متروپل آبادان که شکل‌گرفته بلافاصله همه دستگاه‌ها فعال شدند و جلساتی تشکیل می‌دهند، این خوب است ولی انتظار است که با جدیت کار انجام گیرد. بعد از پلاسکو هم همین اتفاق افتاد اما بعد کار رها شد.

شهردار بوشهر ادامه داد: این کارگروه برای پیشگیری باید همیشه فعال باشد.

حیدری گفت: به مالکان ساختمان‌های ناایمن که برخی از آن‌ها نیمه تمام هستند تذکر‌ داده‌ایم اما توجه نکرده‌اند و پای کار نیستند. این ساختمان‌ها برای مردم ما هم خسارات زیان باری در دراز مدت برای مردم به بار خواهد آورد.

او افزود: در شهرداری بوشهر با جدیت پای کار هستیم و تذکرات لازم داده خواهد شد و اخطار خواهیم داد.

شهردار بوشهر گفت: در بافت قدیم بوشهر اگر به مردم آموزش داده نشود و تذکر داده نشود به طور قطع مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

حیدری چند ساختمان ناایمن را هم نام برد؛ پاساژ پور درویش، پاساژ پور زائر، ساختمان ابوشهر و عمارت ملک و خیلی از این عمارت‌هایی که در بافت قدیم است و خیلی از مجتمع تجاری که ناتمام مانده مواردی است که او از آن‌ها به عنوان جاهای پر خطر که احتمال ریزش و مشکلاتی برای ساکنان و کسانی که در این مکان‌ها رفت و آمد دارند، خواهند داشت، یاد کرد.

او افزود: بالای ۳۰ ساختمان در حال ریزش در بوشهر شناسایی شده است اما در مجموع ۱۲۰ ساختمان را شناسایی و در دسته‌های خیلی پرخطر ، کم خطر و در حال ریزش طبقه‌بندی کرده‌ایم.

شهردار بوشهر گفت: می‌خواهیم این ساختمان‌ها را در سیمای مرکز بوشهر به مردم معرفی کنیم تا حواسمان باشد و برایشان تدبیری بیندیشیم.

منبع خبر