شاهمرادی تشریح کرد: تمهیدات شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان بر معرفی مفاخر و بزرگان چون چهره‌های شاخص اصفهان متمرکز می‌شویم، مفاخر، عالمان، حکما و بزرگانی که نام‌های آن‌ها زینت‌بخش خیابان‌ها و معابر شهر است. مجتبی شاهمرادی دوشنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: […]

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان بر معرفی مفاخر و بزرگان چون چهره‌های شاخص اصفهان متمرکز می‌شویم، مفاخر، عالمان، حکما و بزرگانی که نام‌های آن‌ها زینت‌بخش خیابان‌ها و معابر شهر است.

مجتبی شاهمرادی دوشنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: امشب در زیباترین خیابان جهان در پای مجسمه حکیم و دانشمند شیخ بهایی، هفته فرهنگی اصفهان را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای هفته فرهنگی اصفهان، اماکن تاریخی و گردشگری و موزه‌های در اختیار شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، همچنین امکانات تفریحی نیز با ۵۰ درصد تخفیف به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هفته فرهنگی اصفهان بر معرفی مفاخر و بزرگان چون چهره‌های شاخص اصفهان متمرکز می‌شویم، مفاخر، عالمان، حکماً و بزرگانی که نام‌های آن‌ها زینت‌بخش خیابان‌ها و معابر شهر است.

وی افزود: امسال پس از دو سال وقفه کرونایی قرار است با اجرای برنامه‌های مختلف در محلات و مناطق مختلف شهر، اقشار مختلف شهروندان را با شخصیت‌های بزرگی آشنا کنیم.

شاهمرادی با بیان اینکه هر روز هفته فرهنگی اصفهان به نام یکی از بزرگان نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: روز نخست به نام شیخ بهایی، روز دوم به نام «آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی»، روز سوم به نام «سردار شهید حاج‌حسین خرازی» به نمایندگی از ۲۳ هزار شهید گلگون کفن، روز چهارم به نام «استاد صغیر اصفهانی» شاعر بزرگ، روز چهارم به نام «استاد حاج مصورالملکی» نقاش برجسته، روز پنجم به نام «بانو علوی همایونی» به نمایندگی از هزاران زن فرهیخته شهر اصفهان و روز آخر به نام «استاد جلال‌الدین همایی» نامگذاری شده است.

منبع خبر