شاهین‌شهر میزبان چند رویداد ملی می‌شود

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه به زودی شاهین‌شهر میزبان چند رویداد ملی خواهد بود، گفت: این شهر میزبان جشنواره سراسری تئاتر اقتباسی مبتنی بر ادبیات کهن ایران و کلاسیک جهان خواهد بود و برای نخستین‌بار در ایران، میزبان برگزاری جشنواره موسیقی خلاق برای تعالی موسیقی اصیل ایرانی می‌شود. سعید ابریشمی راد با اشاره به آئین […]

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه به زودی شاهین‌شهر میزبان چند رویداد ملی خواهد بود، گفت: این شهر میزبان جشنواره سراسری تئاتر اقتباسی مبتنی بر ادبیات کهن ایران و کلاسیک جهان خواهد بود و برای نخستین‌بار در ایران، میزبان برگزاری جشنواره موسیقی خلاق برای تعالی موسیقی اصیل ایرانی می‌شود.

سعید ابریشمی راد با اشاره به آئین اختتامیه رپرتوار استانی تئاتر کاربرد در شاهین شهر و وجه تسمیه دانش و خلاقیت برای شاهین‌شهر اظهار کرد: به‌روزترین و شاخص‌ترین متد برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در جهان بهره‌مندی از الگوهای مدیریتی خلاق در شهرها است به نحوی که تمرکز برنامه‌ریزی خلاقانه به جای زیر ساخت‌های کالبدی بر مردم در تحولات شهری است.

وی مشارکت مردمی و تمرکز بر هنر را دو رکن اساسی شهر خلاق دانست و افزود: استراتژی خلاقیت در برنامه‌ریزی شهری بر مشارکت مردمی و توسعه روح هنر در جامعه استوار است در همین راستا مدیریت شهری با بهره‌مندی از تشویق و نشاط بخشیدن بر مردم بستری برای استفاده از خلاقیت مردم محور مهیا کرده‌است.

شهردار شاهین شهر مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی از نقش آفرین‌ترین مسئولیت‌های شهر خلاق دانست و ادامه داد: از میان هنرها، نمایش به دلیل غنا و زنده بودن ادبیات و فرهنگ جایگاه اثرگذاری ویژه‌ای دارد در همین راستا با توجه به زیرساخت‌های شاهین شهر در حوزه هنر، هنرمندان با بهره‌مندی از انگیزه، علاقه و عشق می‌توانند در بالندگی شاهین‌شهر مؤثر باشند.

ابریشمی‌راد با اشاره به استفاده از ظرفیت شهر بانوان و معتمدان محلات در مدیریت شهری تصریح کرد: با پیگیری و مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هنر نیز در شاهین‌شهر پایه‌ریزی خواهد شد که هر سه از سرمایه‌های اجتماعی بوده و مشارکتی مؤثر در مدیریت خلاقانه شهر دارند.
وی با بیان اینکه به زودی شاهین شهر میزبان چند رویداد ملی خواهد بود، گفت: شاهین‌شهر میزبان جشنواره سراسری تئاتر اقتباسی مبتنی بر ادبیات کهن ایران و کلاسیک جهان خواهد بود همچنین برای اولین بار در ایران، شاهین شهر میزبان برگزاری جشنواره موسیقی خلاق برای تعالی موسیقی اصیل ایرانی می‌شود.

منبع: http://imna.ir/x8g4F