شناسایی ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در منطقه ۱۴/ افتتاح فاز اول و دوم شهربازی بوستان بسیج بزودی

شهردار منطقه ۱۴ تهران از شناسایی و احصای ظرفیت ۵۰۰ زمین بالای دو هزار مترمربع در این منطقه خبر داد و گفت: از این تعداد، مختصات ۱۰۰ زمین تبدیل به کتابچه شده و سرمایه گذاران می‌توانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند. محمد امین سالاری پور عصر دوشنبه با اشاره به ۴۴ پروژه اقدام ویژه و  ۲۲ […]

شهردار منطقه ۱۴ تهران از شناسایی و احصای ظرفیت ۵۰۰ زمین بالای دو هزار مترمربع در این منطقه خبر داد و گفت: از این تعداد، مختصات ۱۰۰ زمین تبدیل به کتابچه شده و سرمایه گذاران می‌توانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

محمد امین سالاری پور عصر دوشنبه با اشاره به ۴۴ پروژه اقدام ویژه و  ۲۲ طرح مطالعاتی در منطقه ۱۴ به خبرنگاران اظهار کرد: در بحث هوشمندسازی، هوشمندسازی چاه های آب برای برداشت آب انجام شد؛ همچنین هوشمندسازی فضای سبز و بوستان هوشمند صورت گرفت، به طوری که بوستان سلیمانیه به صورت هوشمند آبیاری می شود.

احداث ۳ بوستان جدید در دست اقدام

وی افزود: ابتدای سال یک بوستان یک هکتاری در منطقه افتتاح کردیم و در تلاش هستیم سه بوستان دیگر ایجاد کنیم که یکی از آنها در ابتدای خیابان کرمان در محدوده میدان کلانتری ساخته می شود.

سالاری پور در ادامه با بیان اینکه کتابچه سرمایه گذاری در منطقه را تهیه کرده ایم؛ اضافه کرد:  ۵۰۰ زمین بالای ۲ هزار متر مربعی را شناسایی و ظرفیت های آنها را احصا کردیم که مختصات ۱۰۰ زمین آن تبدیل به کتابچه شده و سرمایه گذاران می توانند از ظرفیت های آن استفاده کنند؛ همچنین باغچه خانوادگی و اشتراکی در منطقه ایجاد شده و برای کشت گیاهان در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

افتتاح فاز اول و دوم شهربازی بسیج؛ به‌زودی

شهردار منطقه ۱۴ عنوان کرد: در بحث شهربازی بوستان بسیج، این پروژه با ظرفیت داخلی ساخته شده و دارای تمامی استانداردها است؛ تنها چند غرفه آن باقی مانده و به زودی فاز یک و دو آن افتتاح می شود؛ همچنین در بحث مصرف انرژی سامانه بهینه سازی مصرف انرژی را تهیه کردیم که میزان مصرف را در ساختمان منطقه رصد می کند؛ علاوه بر این در خصوص پلازای امیرکبیر تفاهم نامه ای با معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه علم و صنعت امضا کردیم تا یک پارک علم و فناوری را در آن ایجاد کنیم و ظرفیت ۵۰۰ پارکینگ نیز در نزدیکی آن تامین شده است.

وی ادامه داد: بحث راه اندازی سامانه اسمارت ۱۴ نیز از دیگر موضوعاتی است که انجام شده و اپلیکیشن های مختلف در آن قرار می گیرد و می توان از ظرفیت های آن استفاده کرد؛ همچنین دبیرخانه دائمی شهر الگوی ایرانی-اسلامی را در منطقه‌ برای چگونگی نزدیک شدن به یک شهر با الگوی ایرانی-اسلامی تاسیس کردیم. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاه نیز برای این موضوع استفاده کنیم؛ علاوه بر این با دانشگاه آزاد هماهنگ کردیم تا از ظرفیت این دانشگاه در فضای سبز استفاده کنیم و مشکلات آبی و خاکی و فضای سبز را در منطقه رفع کنیم.

سالاری پور یادآور شد: زیباسازی بلوار ابوذر را برای ارتقای منظر شهری و کیفیت زندگی در آن محدوده در برنامه داریم؛ همچنین برای بحث خانه استاد معین و استفاده از ظرفیت های موضوعات فرهنگی منطقه،  برنامه ریزی شده تا کارهای فرهنگی بزرگ را در منطقه رقم بزنیم.

شهردار منطقه ۱۴ درباره آخرین وضعیت بازار گل توضیح داد: برای تغییر کاربری بازار گل و تبدیل آن به کاربری خدماتی در کمیسیون ماده پنج در تلاش هستیم تا بتوان یک بازار گل ایمن  با غرفه های مدرن داشته باشیم.

ایجاد گذر فرهنگی ادیان

وی نشان کرد: در بحث گردشگری پروژه ایجاد گذر فرهنگی ادیان در اختیار مشاور قرار گرفته تا مسیر گردشگری در محله دولاب و محدوده آرامستان ارامنه و زرتشتی ها ایجاد شود؛ همچنین طرح ویژه ای داریم که با همکاری قوه قضائیه و پلیس راهور، جمع آوری سد معبر را در منطقه اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۴ در شرق تهران قرار دارد که بدلیل فعالیت بیش از ۲ هزار هیات عزادارای و همچنین مساجد و تکایا به دارالمومنین پایتخت نامگذاری شده است.

منبع خبر