شناسایی۵۴ مکان پرخطر در منطقه۲۱ تهران/ تمهیدات مدیریت بحران، نیازمند بازنگری است

مدیریت شهری منطقه ۲۱ بر اساس سند کاهش خطر محله های شهرداری تهران که ۵۴ مورد خطرساز در این منطقه شناسایی کرده است، هشدار داد و تاکید کرد که تمهیدات برای رفع مشکلات ایمنی و موضوعات مربوط به مدیریت بحران، نیازمند بازنگری است. شهردار منطقه۲۱ تهران در این باره گفت: ایمنی به عنوان یکی از دغدغه های […]

مدیریت شهری منطقه ۲۱ بر اساس سند کاهش خطر محله های شهرداری تهران که ۵۴ مورد خطرساز در این منطقه شناسایی کرده است، هشدار داد و تاکید کرد که تمهیدات برای رفع مشکلات ایمنی و موضوعات مربوط به مدیریت بحران، نیازمند بازنگری است.
شهردار منطقه۲۱ تهران در این باره گفت: ایمنی به عنوان یکی از دغدغه های مهم در توسعه پایدار است و نمی توانیم برای رفع مشکلات حرکات نمادین انجام دهیم، این شهر نیاز به حضور در کف میدان و در این عرصه موضوع ایمنی در اولویت قرار دارد. با توجه به وجود مراکز صنعتی در منطقه ۲۱ باید به حوادث ناشی از مواد خطرناک نگاه جدی و بحرانی تری داشته باشیم.
محمدرضا پوریافر افزود: بر اساس سند کاهش خطر محله های شهرداری تهران، ۵۴ مورد خطرساز در منطقه ۲۱ شناسایی شده است و برای رفع خطرها، وضعیت مطلوبی وجود ندارد. ادغام کمیته های مختلف ستاد مدیریت بحران، می تواند سرعت بخش روال کارها باشد. همچنین تشکیل کمیته با هدف بررسی موارد و حوادث خطرناک مانند فرونشست ها، نزدیکی به گسل خرگوش دره، گودهای رها شده و پرخطر، موضوعات پدافندی و همجواری صنایع با مناطق مسکونی باید در اولویت قرار بگیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه بافت کاملا متفاوت منطقه۲۱، مبحث ایمنی و تمهیدات آن را با مسائل پیچیده تری مواجه می کند، اظهار کرد: نباید از این موضوع غافل ماند که اینجا، منطقه ای صنعتی است. به همین خاطر باید برای رفع مشکلات ایمنی و موضوعات مربوط به مدیریت بحران منطقه با حساسیت ویژه ای وارد عمل شد.


شهردار منطقه۲۱ در پایان خاطر نشان کرد که ساختمان های اماکن صنعتی در منطقه۲۱، اغلب میانگین سنی ۵۰سال و بیشتر دارند. به همین دلیل رعایت الزامات ایمنی و چک لیست های HSE باید اهمیت ویژه ای داشته و نگاه واقع بینانه به مسائل موجود، می تواند راه گشا باشد. حضور مستمر نمایندگان صنایع و اماکن نظامی تحت مدیریت واحد و یکپارچه، در جلسات کمیته ایمنی می تواند آنان را همراه تر کند.

منبع خبر