شهردارهمدان: اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس دستورکار مدیریت شهری است

شهردار همدان گفت: توجه به پروژه های کوچک مقیاس در کنار پروژه های بزرگ مقیاس برای ایجاد شهری زیبا و در شان شهروندان همدان در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری همدان «مسعود حسینی» در آیین تجلیل از منتخبان مسابقه معماری و طراحی شهری باززنده سازی فضاهای […]

شهردار همدان گفت: توجه به پروژه های کوچک مقیاس در کنار پروژه های بزرگ مقیاس برای ایجاد شهری زیبا و در شان شهروندان همدان در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری همدان «مسعود حسینی» در آیین تجلیل از منتخبان مسابقه معماری و طراحی شهری باززنده سازی فضاهای شهری افزود: در مدیریت جدید علاوه بر تاکید بر اجرای پروژه‌های بزرگ نظیر ساخت پل ها و آسفالت و به ویژه ساماندهی ورودی های شهر، پروژه‌های کوچک مقیاس هم مورد توجه است.

وی ادامه داد: در نقاط مختلف شهر فضاها و مکان هایی هستند که به نظر عادی، تکراری و کوچک مقیاس به نظر می رسند اما در صورت توجه و بازسازی و با صرف هزینه کمتر می توان علاوه بر ایجاد زیبایی در شهر این نوع فضاها را واجد ارزش کرد.

شهردار همدان ابراز امیدواری کرد با حمایت از طرح های در مقیاس کوچک و موثر بتوان در راستای توسعه شهر گام های موثری برداشت.

حسینی با قدردانی از زحمات عوامل اجرایی و شرکت کنندگان، اجرای این مسابقه با مشارکت گروه های مختلف شهروندان را لازمه ایجاد یک شهر پویا دانست.

شهردار همدان با تاکید بر حمایت از اجرای این نوع مسابقات توسط مدیریت شهری گفت: باید از طرح های نو به اسم خالقان و هنرمندان اثر در برنامه های استقبال از بهار و سایر مناسبت ها و مکان های مختلف بهره گرفت.

وی بر مشارکت مردم، هنرمندان و نخبگان تأکید کرد و افزود: با مشارکت جامعه شاهد شهری زیبا برای زندگی بهتر شهروندان خواهیم بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان نیز هدف از برگزاری این مسابقات را بهره گیری از نظرات و ایده های نو کارشناسان دانشگاهی، خبرگان و هنرمندان در تخصص های مختلف برای حفظ و باززنده‌سازی فضاهای مختلف شهری دانست و اظهار داشت: شرکت کنندگان در این مسابقه در ۱۲ عنوان و در هشت بخش با طرح های مختلف شرکت کردند.

«محمد رضا عراقچیان» افزود: در حوزه معماری توجه به جزئیات سازنده فضا موضوع بسیار مهمی است و برگزاری این مسابقات موجب ارتباط ساختار شهرداری ها با مردم می‌شود.

منبع خبر