شهرداری‌های خراسان‌شمالی ۷۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: شهرداری‌های استان ۷۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارند این در حالی است که خود این ارگان ۴۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد. مرتضی رجایی اظهار داشت: این میزان بدهی دستگاه های دولتی استان از چند سال اخیر انباشته شده است. وی […]

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: شهرداری‌های استان ۷۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارند این در حالی است که خود این ارگان ۴۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد.

مرتضی رجایی اظهار داشت: این میزان بدهی دستگاه های دولتی استان از چند سال اخیر انباشته شده است.

وی تصریح کرد: این موضوع به طور جد پیگیری می شود و دستگاه های اجرایی و سازمان ها میزان بدهی خود را پذیرفته اند و برای عملیاتی شدن با سازمان ها به یک جمع بندی رسیده ایم.

رجایی افزود: برای دریافت میزان بدهی با وزارتخانه های مربوطه مکاتبه شده است و برای جذب آن املاک و اراضی را شناسایی تا برای وصول مطالبات تهاتر شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: این میزان طلب شهرداری ها از دستگاه ها در حالی است که این ارگان خود به تامین اجتماعی بدهکار است باید این میزان بدهی جذب شود تا مشکلات ناشی از بدهی معوقه برطرف شود.

وی یادآور شد: شهرداری ها علاوه بر معوقات جاری به پیمانکاران نیز بدهی دارند و نتوانسته اند تا سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی استان را به طور کامل پرداخت کنند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی ۲۵ نقطه شهری دارد.

منبع خبر