شهرداری اراک باید ظرف ۳ ماه صنوف مزاحم را منتقل کند

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در نشست بررسی انتقال صنوف آلاینده اراک با اشاره به تخصیص زمین برای انتقال اظهار داشت: هفتاد هکتار زمین برای صنوف مزاحم در اراک اختصاص می‌یابد بنابراین شهرداری وظیفه دارد تا ظرف ۳ ماه نسبت به انتقال این صنوف اقدام کند. وی افزود: در صورتی که شهرداری از […]

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در نشست بررسی انتقال صنوف آلاینده اراک با اشاره به تخصیص زمین برای انتقال اظهار داشت: هفتاد هکتار زمین برای صنوف مزاحم در اراک اختصاص می‌یابد بنابراین شهرداری وظیفه دارد تا ظرف ۳ ماه نسبت به انتقال این صنوف اقدام کند.

وی افزود: در صورتی که شهرداری از این امر سر باز بزند و این مصوبه را اجرا نکند خلع ید می‌شود و برای انجام کار انتقال اصناف مزاحم اراک، یک بهره‌بردار دیگر کار را به دست خواهد گرفت. به منظور انتقال صنوف و صنایع غیرآلاینده می‌توان ۳۰-۳۵ هکتار از زمین‌های دیگر مانند زمین اوقاف در میدان تره‌بار اراک یا زمین دیگری در روستای حاج‌آباد را به این امر اختصاص داد.

“جمشید زند” رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: از ۷ سال قبل و از سال ۹۳ مکاتبات لازم برای احداث محل استقرار صنوف آلاینده صورت گرفته اما به جایی نرسیده چراکه صنوف آلاینده نیازمند زمینی هستیم که مانند شهرک خودرو گرفتار نشویم بنابراین باید دولت زمین تغییر کاربری یافته با قیمت کارشناسی برای این امر دهد و همچنین زمینی برای صنوف غیرالاینده نیاز است.

زند بیان کرد: برخی صنوف اراک مانند تولید تشک خوشخواب، تریکو، کفش، لوازم بهداشتی، رویه‌کوبی و تولید مبل و…  برند کشوری است و بیش از ۹۰ درصد تولیداتشان به خارج استان صادر می‌شود که در فضاهای نامناسب فعالیت دارند و می‌توانند در یک شهرک تجمیع شوند، البته باید فضایی مناسب در داخل شهر به آنها اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مشاغل آلاینده موفق به دریافت زمین نشدیم، تنها یک قطعه زمین در نزدیک خانه میران برای مشاغل غیرآلاینده پیدا کرده که در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته که امید داریم تا همکاری جهت ساماندهی این مشاغل صورت پذیرد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بیان کرد: در اراک پانصد واحد صنفی غیرآلاینده فعالیت دارد که هر یک نیاز به فضایی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مترمربع دارند که در کنار این تعداد، ۳ هزار تا ۴ هزار واحد صنفی آلاینده نیز در اراک وجود دارد.