شهرداری اصفهان و وعده هایی که به ثمر نشست

شهردار اصفهان همراه مدیر منطقه ۱۵ شهرداری در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردمی در قالب دور دوم ویژه‌برنامه «مردم سلام» پس از سه ماه، در همان محل قرار قبلی، یعنی مسجدالقائم منطقه ۱۵ حاضر شدند و از اقدامات انجام شده در راستای تحقق مطالبات مردم گزارش دادند. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” […]

شهردار اصفهان همراه مدیر منطقه ۱۵ شهرداری در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردمی در قالب دور دوم ویژه‌برنامه «مردم سلام» پس از سه ماه، در همان محل قرار قبلی، یعنی مسجدالقائم منطقه ۱۵ حاضر شدند و از اقدامات انجام شده در راستای تحقق مطالبات مردم گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، اوایل سال جاری بود که پس از گذشت بیشتر از یک‌سال از آغاز به کار دوره ششم مدیریت شهری طرحی از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان مطابق با تأکیدات علی قاسم‌زاده، شهردار وقت مبنی بر ایجاد بسترهای متعدد گپ‌وگفت صمیمانه و بدون واسطه با مردم برنامه‌ریزی شد.

در این طرح با توجه به رویکرد مدیریت شهری، بر مبنای سیاست مسجدمحوری، مکان اجرای برنامه‌ها مساجد شهر اصفهان است که این جلسات هر دو هفته یک‌بار روزهای سه‌شنبه، بعد از نماز مغرب تشکیل شد.

تاکنون مدیریت شهری در شش منطقه شهری و در شش مسجد، سلسله جلسات گفت‌وگوی صمیمانه شهردار اصفهان با مردم برگزار شده است و اهالی مناطق پنج، یک، دو، سه، ۱۵ و ۱۴ شهرداری بدون واسطه مطالبات، خواسته‌ها و نیازهای خود را به مدیران شهری بیان کرده‌اند.

بر اساس آئین‌نامه اجرایی این ویژه‌برنامه‌ها که پیش از این توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تدوین و به مناطق پانزده‌گانه ابلاغ شده است، تمام درخواست‌های مردم در این ویژه‌برنامه، در سامانه ۱۳۷ ثبت و کد پیگیری برای همشهریان ارسال می‌شود، بعضی پیام‌ها قابلیت ثبت در سامانه ۱۳۷ را ندارد که به همراه درخواست فیزیکی جمع‌آوری و ثبت می‌شود و در روز بعد پس از بررسی و تعیین اقدامات لازم در گروه پیگیری و پاسخگویی توسط مسئول، پیگیری‌های ویژه دفتر شهردار در میز خدمت سامانه «اصفهان من» ثبت و پیامک برای درخواست‌کننده ارسال می‌شود.

بر اساس ماده ۴ این آئین‌نامه، طی یک هفته پس از برگزاری برنامه، کارگروه پیگیری و پاسخگویی با محوریت مدیر منطقه تشکیل و تمام درخواست‌ها در جلسه بررسی و مدت زمان پیگیری مشخص می‌شود.

طبق گفته متولیان این برنامه، مواردی که پاسخ آن‌ها در جلسه مشخص است، با تشخیص مدیر منطقه به‌صورت تلفنی، حضوری یا پیامکی به اطلاع درخواست‌کننده خواهد رسید، به این ترتیب هیچ درخواستی نباید بدون پاسخ و ارسال کد رهگیری باشد.

تمام موارد ثبت شده در قالب جدول تعیین شده حداکثر یک هفته پس از اجرای برنامه به‌صورت مکتوب طی نامه رسمی توسط مدیر منطقه برای اعضای سیاست‌گذاری ارسال می‌شود.

طبق ساختار تعریف شده برای سلسله برنامه‌های «مردم سلام» مدیر منطقه موظف است تا حداکثر یک ماه پس از برگزاری برنامه گزارشی از روند پیشرفت تمام درخواست‌ها به‌صورت مکتوب برای اعضای شورای سیاست‌گذاری ارسال کند و پس از اجرای برنامه و حداکثر تا سه ماه مدیر منطقه موظف است نتیجه اقدامات را در قالب فایل پاورپوینت یا تصویری در همان محل و مسجد به استحضار درخواست‌کنندگان برساند که وظیفه برگزاری آن با اداره کل ارتباطات شهرداری است.

هجدهم مهرماه، مسجدالقائم (عج) منطقه ۱۵ خوراسگان واقع در خیابان شریعتی، کوی شهید خزایی برای بار دوم میزبان علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان و هوشنگ نظری‌پور مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در مقام پاسخگویی به مطالبات مردم و اقدامات انجام شده در مسیر نهضت خدمت‌رسانی حضور یافتند و از قول‌هایی که عملیاتی شده و وعده‌هایی که به ثمر نشسته بود گزارشی ارائه کردند.