شهرداری تهران ۴۷ تفاهم نامه با فدراسیون‌های ورزشی منعقد کرده‌است

رییس امور هماهنگی فدراسیون ها، هیات ها و سازمان های مردم نهاد سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ۴۷ تفاهم نامه همکاری با فدراسیون های ورزشی کشور منعقد شده است. علی خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این تفاهم نامه ها در صدد هستیم تا همکاری خود را در بخش […]

رییس امور هماهنگی فدراسیون ها، هیات ها و سازمان های مردم نهاد سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ۴۷ تفاهم نامه همکاری با فدراسیون های ورزشی کشور منعقد شده است.

علی خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این تفاهم نامه ها در صدد هستیم تا همکاری خود را در بخش ورزش همگانی و شهروندی با توجه به رویکرد کمیته ملی المپیک ioc(آی او سی) مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در بند ۱۲ ماده ۱۳ اساسنامه فدراسیون ها حضور “شهردار شهر مقر فدراسیون یا نماینده تام ­الاختیار وی” در مجامع دیده شده است، گفت: ۲۰ تیرماه ماه امسال با تصویب هیات وزیران و ابلاغ آن نماینده های وزارت کار(ورزش کارگری)، شهرداری(سازمان ورزش)، دانشگاهی، دانش آموزی و نیروهای مسلح به عنوان در مجامع فرداسیون ها شرکت خواهند داشت.
خسروی گفت: سازمان ورزش به عنوان نماینده شهردار تهران به عنوان عضو دائمی در بعد برخی مسایل ساختاری در تمامی مجامع فدراسیون ها (غیر از فوتبال با توجه به قرار گرفتن در ورزش حرفه ای) شرکت خواهد داشت.
این مسوول ورزشی با اشاره به تفاهم سه برگی که برای مشخص شدن مسیر راه به تصویب هیات مدیره سازمان ورزش و اداره تقویم و مقررات شورای اسلامی شهر تهران رسیده است، افزود: در بخش اماکن، تا کنون ۱۰۰ برنامه و همایش مشترک و نیز ۲۵ کلاس آموزشی برای شهروندان با همکاری فدراسیون ها برگزار شده است.
خسروی هدف از این تفاهم نامه را در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی، سالن ها، استخر ها و زمین ها و آن بخشی که ورزش همگانی و استعداد یابی می تواند به فدراسیون ها کمک کند، عنوان کرد و گفت: مجموعه ها به صورت رایگان به این نهادها ارائه نمی شود بلکه با تخفیف ۵۰ درصدی در سانس همراه است و البته در ارایه فضای مجموعه ورزشی بایدقوانین مزایده(اولویت با نهاد های ورزشی) را در نظر گرفته می شود.
وی بیان کرد: طبق این تفاهم نامه ها، افراد از رده سنی ۱۰سال و بیشتر که مستعد هستند، برای آموزش بیشتر به فدراسیون‌ها معرفی می شوند تا آموزشهای لازم را فرا گیرند.
رییس امور هماهنگی فدراسیون ها، هیات ها و سازمان های مردم نهاد سازمان ورزش شهرداری تهران بیان کرد: تا کنون تفاهم نامه با فدراسیون های ورزشی دانش آموزی، دانشگاهی، پزشکی ورزشی، ناشنوایان، انجمن های ورزشی، بدمینتون و فوتبال منعقد نشده است.
خسروی همچنین گفت که در راستای ترویج و رویکرد ورزش شهروندی در سطح پارک ها، برنامه های متنوعی برای سالمندان در نظر گرفته شده است.
شهرداری تهران ۴۷ تفاهم نامه با فدراسیون‌های ورزشی منعقد کرده‌است
شهرداری تهران یک امپراتوری قدرت در اماکن ورزشی است
خسروی گفت: با توجه به قرار گرفتن یک هزار و ۲۰۰ ایستگاه ورزش شهروندی در سطح بوستان ها و حدود ۵۰۰ فضای ورزشی شاهد حضور مردم به این فضاها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هیچ زمان به دنبال جمع آوری آمار نبوده بلکه درصدد هستیم تا سازندگی را مورد توجه قرار دهیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم فعالیت ورزشی فوتبال، کشتی، بسکتبال را به خوبی می دانند ولی به دنبال آن بوده تا زمینه معرفی سایر رشته های ناشناخته از جمله گلف، بیسبال، سافت بال، پدل و برخی از رشته های رزمی را برای شهروندان فراهم کنیم.
رییس امور هماهنگی فدراسیون ها، هیات ها و سازمان های مردم نهاد سازمان ورزش شهرداری تهران بیان کرد که با همکاری بنیاد سالمندی نیز بنا داریم تا یک مرکز را برای این اقشار در محلات پایتخت ایجاد کنیم تا بتوانند از خدمات ورزشی مراکز بهره مند شوند.
وی در پاسخ به این سوال که برای کاهش فقر حرکتی در سطح پایتخت چه رویکردی را دنبال خواهید کرد افزود: مردم تهران رامی بایست به استفاده از امکانات ورزشی و بهره مندی توان علمی و آموزشی کارشناسان ورزشی این نهاد تشویق کرد چرا که ورزش می تواند عامل مهمی در کاهش هزینه های درمانی و پزشکی در سطح جامعه شود.
خسروی رویکرد ها این بخش را توجه به برنامه های خانواده محور و توسعه ورزش پارکی دانست و گفت: با این برنامه ها می توان حضور خانواده ها و استعداد های مختلف را گسترش داد.
به گفته وی در صدد هستیم در پسا کرونا زمینه را برای برگزاری رویداد کشتی به صورت خیابانی و پارکی در رده های نونهالان و نوجوانان فضاهای بوستانی شهر، ولایت، لاله، یاس فاطمی فراهم کنیم.
شهرداری تهران ۴۷ تفاهم نامه با فدراسیون‌های ورزشی منعقد کرده‌است
این مسئول در سازمان ورزش شهرداری تهران، فعالیت ورزشی را عاملی سازنده برای تقویت جسم، روح و روان و نیز دوری از اعتیاد، دخانیات، مشروبات الکلی برای جوانان و علاقه مندان برشمرد.
خسروی همچنین به اعتبارات شهرداری برای توسعه ورزش شهروندی اشاره کرد و گفت: باید با تعدد برنامه های ورزشی و به روز رسانی سایت های ورزشی، زمینه خدمات را برای شهروندان فراهم کرد.
منبع خبر