شهرداری رشت با پارک علم و فناوری گیلان تفاهمنامه‌ی همکاری امضا کرد

به منظور ایجاد و راه‌اندازی «مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری» شهرداری رشت و پارک علم و فناوری استان گیلان تفاهمنامه‌ی همکاری امضا کردند. به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، در این نشست که برخی از معاونان و مدیران شهری و دو عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز حضور داشتند، […]

به منظور ایجاد و راه‌اندازی «مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری» شهرداری رشت و پارک علم و فناوری استان گیلان تفاهمنامه‌ی همکاری امضا کردند.
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، در این نشست که برخی از معاونان و مدیران شهری و دو عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز حضور داشتند، سیدامیرحسین علوی گفت: نگاه شهرداری به بخشهای مختلف کارینگاهی همراه باو رشد و توسعه‌ی شهر بر پایه‌ی برنامه‌محوری و و مطالعات استراتژیک است.
شهردار رشت راه‌اندازی «مرکز خلاقیت و نوآوری نوین شهری» را گام یکم شهرداری رشت برای تحقق اهداف شهرداری توصیف کرد و گفت: شهرداری ظرفیتهای فیزیکی و مجموعه‌های ساختمانی خوب دارد که سالهای سال بهره‌گیری از آنها مغفول مانده و حالا در حال مستهلک شدن هستند و ما سعی کرده‌ایم با فعالسازی «مرکز نوآوری و خلاقیت» از این امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی از همکاری و نظرهای مشورتی مدیران پارک علم و فناوری استان گیلان و تیم مدیریتی شهرداری قدردانی کرد گفت: امروز شاکله و ساختار مدیریتی شهرداری رشت به خوبی برای همکاریهای بین بخشی آماده‌ی کار و هم‌افزایی نیروها و امکانات است.
شهردار رشت همچنین از حمایتهای اعضای شورای اسلامی شهر به ویژه در زمینه‌ی ایجاد «مرکز خلاقیت و نوآوری» قدردانی کرد و گفت: «مرکز نوآوری شهرداری رشت» قرار است برای رشد و توسعه‌ی شهر با استفاده از ظرفیتهای نیروهای توانمند و خلاق در دو بخش، درون‌ و برون سازمانی فعالیت کند.
پس از سخنان دو عضو شورای اسلامی شهر رشت در این نشست، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان هم با استقبال از گسترش همکاریهای این تشکیلات و مدیریت شهری رشت، گفت : «پارک علم و فناوری استان گیلان» و «شهرداری رشت» در زمینه‌ی استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و نوآور برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر رشت در بخشهایی همچون نوآوری شهری رایزنیهای خوب و ارزنده انجام داده‌اند.

دکتر علی باستی با اشاره به استعدادهای خوب جوانان خلاق در زمینه‌هایی همچون معماری شهری، محیط زیست، ICT و شهرهوشمند، اظهار کرد: یکی از مزیتهای راه‌اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت، تخصصی بودن آن و تبدیل ایده به کسب و کار است و امیدواریم از این ظرفیتها به شکل تخصصی در شهرداری رشت استفاده شود.
گفتنی است در پایان این نشست پس از امضای تفاهمنامه‌ی همکاری مشترک بین شهرداری رشت و پارک علم و فناوری استان گیلان مقرر شد بر پایه‌ی این تفاهمنامه «مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری» ایجاد و از محل تاسیس آن بازدید به عمل آید.

منبع خبر