شهرداری زنجان به حالت آماده‌باش درآمد/انتشار شماره تلفن مسؤولان شهرداری در رسانه‌ها

شهردار زنجان از آماده‌باش نیروهای شهرداری برای بارندگی جدید خبر داد و گفت: همه ماشین‌آلات از امروز جمعه تا روز یکشنبه در نقاط مختلف شهر استقرار خواهند یافت. هشتمین جلسه ستاد مدیریت عملیات زمستانی شهرداری زنجان در سال جاری و نخستین جلسه به ریاست شهردار جدید زنجان در حالی برگزار شد که طبق اعلام سازمان […]

شهردار زنجان از آماده‌باش نیروهای شهرداری برای بارندگی جدید خبر داد و گفت: همه ماشین‌آلات از امروز جمعه تا روز یکشنبه در نقاط مختلف شهر استقرار خواهند یافت.

هشتمین جلسه ستاد مدیریت عملیات زمستانی شهرداری زنجان در سال جاری و نخستین جلسه به ریاست شهردار جدید زنجان در حالی برگزار شد که طبق اعلام سازمان هواشناسی؛ شرایط جوی حاکم بر زنجان در حالت هشدار زرد قرار گرفته و احتمال بارندگی در طی سه روز آینده، در مناطقی از زنجان متصور است.
در همین زمینه مقرر شد، شهر زنجان از لحاظ منطقه‌بندی و ناحیه‌بندی شهری به حوزه‌های کوچکتر تقسیم و مسئولیت مدیریت و برف‌روبی هر کدام از این حوزه ها بر اساس سلسله مراتب اداری و اجرائی بر عهده افراد مشخص شده قرار گیرد و بر همین اساس نیز، اطلاعات فردی و شماره تماس مسئول هر حوزه و سلسله مراتب اداری آن حوزه برای استحضار و پاسخگویی به مطالبات منطقی شهروندان  در رسانه ها و همچنین فضای مجازی منتشر شود.
همچنین در این جلسه مقرر ش باز تعریفی از اولویت‌های عملیات زمستانی(با توجه به اولویت معابر اصلی، مراکز امدادی و درمانی، سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها، معابر و کوچه های مواصلاتی و…) صورت پذیرفته و در عین حال با توجه به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و نزدیکی عید نوروز، معابر پیرامونی مراکز برگزاری مراسمات، مراکز خرید، پیاده‌راه و مراکزی از این دست نیز به اولویت‌های درجه یک شهرداری در عملیات زمستانی اضافه شود.
علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در این جلسه با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای تعمیر، اورهال و اجاره ماشین آلات، شارژ دائمی مخازن ماسه و نمک مستقر در سطح شهر، تقسیم‌بندی، شیفت‌بندی نیروهای ستادی و اجرایی برای تعطیل نشدن کار و تامین لوازم انفرادی و لباس مناسب برای کارگران عملیات زمستانی و کاهش مشکلات مردم در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید به نحوی عمل کنیم که جلوی ریخت و پاش گرفته شود و هم اینکه با صرفه‌جویی بیش از اندازه در تامین و اجاره ملزومات و تجهیزات و ماشین‌آلات، موجب بروز مشکلات برای شهروندان و کم اثر شدن زحمات کارکنان شهرداری نشویم.
وی با اعلام آماده باش برای نیروهای ستاد و نیروهای اجرایی در زمینه عملیات زمستانی، دستور استقرار همه ماشین‌آلات از ساعت پنج صبح روز جمعه، تا عصر روز یکشنبه برای مدیریت بارش‌های احتمالی را صادر و همچنین تکرار آماده باش مشابه برای هشدارهای آتی را (بیست و چهار ساعت قبل از هر بارندگی) ابلاغ و خاطر نشان نمود که مدیران مناطق چهارگانه شهرداری، رأسا مدیر ستاد مدیریت عملیات زمستانی در هر منطقه بوده و پاسخگویی مستقیم در این خصوص بر عهده این عزیزان خواهد بود.
شهردار زنجان در خاتمه بر لزوم همراهی مردم با شهرداری تاکید و خواستار تشکیل پویش های مردمی با بهره‌گیری از توان فکری و اجرایی شهروندان و تشکل‌های مردم نهاد شده و فرهنگ‌سازی را برای جلب مشارکت مردم از اولویت‌های کاری خود و مدیران مناطق برای مدیریت شهر اعلام کرد.
به دستور شهردار زنجان طی ساعات آینده؛ لیست مسؤولین عملیات زمستانی در مناطق، نواحی، برزن های شهری و سرکارگران هر حوزه شهری، مکتوب و در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی منتشر خواهد شد تا شهروندان درباره مشکلات احتمالی در حین بارندگی و پس از آن بتوانند با مسؤول مستقیم محله خود در ارتباط باشند.

منبع خبر