شهرداری سنندج جزو شهرداری‌های برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل شد

رئیس اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل شهرداری سنندج گفت: این شهرداری برای چهارمین سال پیاپی، جزو شهرداری‌های برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، موحد بابایی اظهار کرد: در پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل شهری که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون […]

رئیس اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل شهرداری سنندج گفت: این شهرداری برای چهارمین سال پیاپی، جزو شهرداری‌های برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، موحد بابایی اظهار کرد: در پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل شهری که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، شهرداری سنندج برای چهارمین سال پیاپی جزو ۹ شهرداری برتر کشور قرار گرفت و به عنوان شهرداری برتر در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شد.

وی افزود: در این همایش فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری‌ها در علوم مربوط به پدافند غیرعامل مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل شهرداری سنندج مهم‌ترین تهدیدات انسان ساخت شهر را تهدید در حوزه‌های مردم‌محور، اقتصادی، سایبری، زیستی، تغییرات اقلیمی، آسیب‌های اجتماعی، شیوع فرهنگ ناهنجار دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تهدیدات طبیعی این شهر زمین‌لرزه، حرکات دامنه‌ای، خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، فرسایش خاک، گرد و غبار، موج سرما، سیلاب، برف سنگین، یخبندان و آلودگی‌های هوا، آب، خاک و آب می‌شود.

بابایی تصریح کرد: شهرداری سنندج با توجه به رسالت کاری، بررسی تمام تهدیدات احتمالی و برنامه‌ریزی برای مقابله با این تهدیدات در حد توان را در دستور کار قرار داده و تمرکز را روی پدافند کالبدی و پدافند مردم‌محور، مدیریت شرایط اضطراری در سیلاب‌های شهری و ایمنی شهری قرار داده است.

وی گفت: فرهنگ مردم کردستان و سنندج مهم‌ترین سرمایه پدافند مردم‌محور در این استان است که می‌تواند همانند دیواری مستحکم در مقابل قدرت نرم ابرقدرت‌ها با اجرای عملیات رسانه‌ای و روانی بایستد و تنها راه آن القا و برجسته کردن ارزش‌های درونی برای عامه جامعه است.

منبع خبر