شهرداری شیراز بیش از ۳۵ درصد اوراق مشارکت کشور را جذب کرده است

«سید احسان اصنافی»، امروز  (شنبه ۲۷ فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: سال ۱۴۰۰ با تمام فراز و نشیب ها با عملکرد مطلوب شهرداری شیراز به پایان رسید و در چهار ماه آخر سال شاهد انجام تلاش های خوبی بودیم. شهردار شیراز افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ به بیش […]

«سید احسان اصنافی»، امروز  (شنبه ۲۷ فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: سال ۱۴۰۰ با تمام فراز و نشیب ها با عملکرد مطلوب شهرداری شیراز به پایان رسید و در چهار ماه آخر سال شاهد انجام تلاش های خوبی بودیم.

شهردار شیراز افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹ هزار و ۲۸۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و تا پایان سال ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تحقق بودجه داشتیم که بیش از ۹۸ درصد تحقق بودجه را به انجام رساند.
وی اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان است که بودجه امسال شاهد افزایش دو و نیم برابری بودجه مصوب نسبت به سال قبل بوده ایم.
اصنافی تاکید کرد: در زمینه شفاف سازی، اوراق مشارکت و تامین مالی و … اقدامات خوبی به انجام رسیده است و ۵۰۰ میلیارد ریال برای قطار شهری، ۲۰۰ میلیارد برای اتوبوس و ۱۵۰ میلیارد بافت های فرسوده، اوراق اختصاص یافت.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز بیش از ۳۵ درصد اوراق مشارکت کشور را جذب کرده است و با ارزش بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال در پروژه های شیراز آمادگی جذب سرمایه گذار داریم.
اصنافی گفت: در توسعه میدان تره بار، سایت های سامان دهی مشاغل در قسمت شرقی شهر، شهرسازی، حرکت در توسعه شهر هوشمند، شهرداری الکترونیک و … شهرداری شیراز پیشرفت مطلوبی در نیمه دوم سال گذشته کسب کرده است.
وی افزود: به مجموع درخواست های ثبت شده در شهرداری الکترونیک تا پایان اردیبهشت در کمتر از یک هفته پاسخ داده خواهد شد و در تفکیک میزان کار شهرداری شیراز و زمان تطبیق خود شهروند در سیستم قابل تفکیک شده است.
شهردار شیراز با اشاره به حوزه حمل و نقل عمومی و قطار شهری شیراز عنوان کرد: ایستگاه دولت در شب عید آسفالت و مسیر آزاد شد و در بهمن ماه تست گرم خط ۲ متروی شیراز به انجام رسید و تحولات و پیشرفت این خط در حال حاضر ملموس است و امیدواریم برای هفته شیراز سال ۱۴۰۲ شاهد مسافر گیری کامل خط ۲ مترو باشیم.
وی ادامه داد: خط ۲ متروی شیراز خط ترافیکی شهر شیراز به شمار می رود و در بحث تامین واگن با تامین پنج واگن در بهمن ماه ۱۴۰۰ اقدامات خوبی انجام شد و در سال جاری ۱۰ واگن به این خط اختصاص خواهد یافت.
اصنافی اضافه کرد: در هفته پایانی سال موفق به خرید ۷۶ دستگاه اتوبوس با ۲۰ درصد پرداخت شده ایم و در آخرین روز سال حواله ۸۰ دستگاه دیگر را اخذ کنیم که هنوز قطعی نشده است.
وی با اشاره به حوزه حمل و نقل شهر شیراز گفت: در هشت جبهه در پروژه کوهسار مهدی، عملیات عمرانی در حال انجام است و پروژه به بهره برداری در حال نزدیک شدن است و امیدواریم در یک ماه آینده پروژه افتتاح شود.
شهردار شیراز ادامه داد: در بزرگراه شهید استوار در قسمت شرقی شیراز که به پروژه مولوی معروف بود، پل روی رودخانه خشک احداث شده و عملیات عمرانی پروژه در حال شروع شدن است و قرارداد آن در هفته آخر شورای اسلامی پنجم شهر شیراز منعقد شده بود و عملیات عمرانی سهم شهرداری شیراز ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: خروجی و ورودی بزرگراه سردار شهید سلیمانی در مجموعه جام جم قرار داشت که بلافاصله با همکاری صدا و سیمای فارس، طرح بازبینی شد و دغدغه های موجود رفع شد و تقاطع کوهسار- جام جم- جمهوری به تصویب شورای ترافیک رسید و عملیات حفاری دور برگردان نیایش از هفته گذشته شروع شد که امیدواریم ظرف ۹ ماه به اتمام برسد و مشکلات محمودیه در بلوار شهید چمران را رفع کند.
شهردار شیراز با اشاره به تقاطع نواب گفت: عملیات اجرایی تقاطع قائم توسط وزارت راه آغاز خواهد شد و با همت مدیریت بحران شهرداری شیراز به صورت علمی نقاطی که احتمال تجمع آب و سیلاب داشت، شناسایی شد که در پل شهیدان یغمور با انجام لوله گذاری و اقدامات لازم از آبگرفتگی جلوگیری شد.
وی ادامه داد: افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان برای شهرداری شیراز بار ایجاد می کند و شهرداری ایجاد یک  اتصال به بزرگراه های آیت الله محلاتی و شهید سردار سلیمانی از این بزرگراه را دنبال می کند.
اصنافی گفت: طرح تعریض گویم نیز در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته و عملیات اجرایی کمربندی جنوبی گویم از سمت بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شده و  از مسیرهای دیگر نیز دنبال می شود.
وی ادامه داد: در حوزه های فرهنگی شاهد تحولات خوبی در حوزه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی هستیم و در فرهنگسراها، باغ های خانواده، برگزاری مناسبت های مختلف مذهبی و فرهنگی و ترویج شعائر دینی و ملی و … شهرداری شیراز با برنامه ریزی لازم اقدامات خوبی را به سرانجام رسانده است.
اصنافی با اشاره به طرح توسعه محلات با محوریت مساجد گفت: در این طرح که به مسجدمحوری معروف و در حال انجام است از ظرفیت مساجد برای شناسایی مشکلات محلات مختلف شهر استفاده می شود و دیدارهای چهره به چهره شهردار شیراز با مردم نقاط مختلف شهر در مساجد برگزار می شود که در ماه مبارک رمضان نیز به طور مستمر در حال برگزاری است.
شهردار شیراز اعلام کرد: فیبر نوری شیراز به ۲۵۰ کیلومتر رسیده است و بسته سرمایه گذاری کابینت های فیبر نوری آماده شده است و دیتا سنتر شهرداری با ظرفیت یکصد رک آماده شده است و با نصب دوربین های جدید شاهد پیشرفت کنترل هوشمند ترافیک و سرعت هستیم و برای کنترل معاینه فنی خودروها در سطح شهر اقدامات خوبی شده و بحث اعمال قانون برای خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در ماه های آتی را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز در حوزه خدمات شهری بیان کرد: با قرارگاه محرومیت زدایی احمد ابن موسی (ع) تفاهم نامه داشته ایم و برای محرومیت زدایی در محلات شهر تلاش بسیاری توسط شهرداری شیراز در حال انجام است و این محرومیت زدایی با تلاش گروه های جهادی اجرا می شود.
اصنافی ادامه داد: برای آبرسانی و ایجاد دهکده باغ در قصردشت اقدامات موثری به انجام می رسد و تلاش می کنیم برای باغدار درآمد اقتصادی ایجاد کنیم و حفظ باغات توسط باغداران و مالکان را در دستور کار داریم.
شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز با حل شدن مشکلات ترافیکی برای تسهیل دسترسی به آرامستان  احمدی اقدامات موثری انجام داده است.
وی ادامه داد: ارایه خدمات مناسب در حرم های مطهر (ع) و توسعه ظرفیت های گردشگری مذهبی برای توسعه گردشگری زیارت در اولویت شهرداری شیراز است و اقدامات خوبی با توجه به بافت های تاریخی و مذهبی شهر انجام شده و خواهد شد.
اصنافی اعلام کرد: برای پرداخت بدهی های معوق شهرداری با انجام تهاتر و … به تسویه مطالبات پیمانکاران پرداخته می شود و یارانه های حوزه مدیریت حمل و نقل سوخت که رها شده بود امروز در هفت سر فصل جذب می شود.
وی گفت: با انجام اقدامات لازم شاهد فوتی مسافران نوروزی در شیراز نبودیم و به همت آتش نشانان ما شاهد نجات مسافران متعددی از خطر گاز گرفتگی در چادرهای اسکان یافته بودیم.

شهردار شیراز با اشاره به لزوم احیای بافت تاریخی گفت: احیای بافت تاریخی و ایجاد نشاط در این بافت از نظر شهرداری شیراز یک ضرورت است و از اولویت های ما به شمار می رود.
اصنافی با اشاره به آیین نامه انتصاب شهرداران عنوان کرد: در آیین نامه جدید سوابق بخش خصوصی لحاظ نشده بود و وزیر کشور این موضوع را به هیئت وزیران برده است و در نهایت در جلسه هیئت دولت تاییدیه شفاهی لازم گرفته شد و در برخی شهرها جز شیراز از وزیر کشور به عنوان اقدام خلاف کشور شکایت کردند و از شخص من شکایت نشده است و شهرداری شیراز ۷۰۰ پرونده در دیوان عدالت دارد که برای آنها باید شخصا مراجعه کنم و در آخرین مراجعه به من گفته شد که مدارک استعفا از شورای اسلامی شهر شیراز را برای بررسی ارسال کنم و از من شکایتی نشده است.

منبع خبر