شهرداری ها و دهیاری ها بار سنگینی را از دوش دولت برداشته اند

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا حیدری، امروز و در ابتدای یکصد وسی و ششمین جلسه علنی شورای شهر، افزود: نظام شورایی به عنوان یک رکن قانون اساسی با تقبل مسئولیت شهرداری ها و دهیاری‌ها بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته و در خصوص دهیاری‌ها نیز با توجه به […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا حیدری، امروز و در ابتدای یکصد وسی و ششمین جلسه علنی شورای شهر، افزود: نظام شورایی به عنوان یک رکن قانون اساسی با تقبل مسئولیت شهرداری ها و دهیاری‌ها بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته و در خصوص دهیاری‌ها نیز با توجه به تعداد بالای نیروی انسانی و مدیریت ها در این مجموعه حتی قابل تصور نیست اگر بار این گروه بر دوش دولت بود چه اتفاقی می‌افتاد.

وی اضافه کرد: حق ایجاب می کند که دولت و مجلس در قبال این همه خدمت و قبول مسئولیت به کمک شهرداری ها دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیایند.
رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه امروز و در شرایط نابسامان اقتصادی در عین کسری بودجه، اعتبارات عمرانی و مشکلات ریز و درشت اگر در شهرها اتفاقی در حوزه عمرانی روی می دهد از همت شهرداری‌ها و مدیریت شهری است، اظهارکرد: اکنون در شهرها کمتر می توان از دولت پروژه ای را سراغ گرفت.
حیدری تصریح کرد: اینجانب به سهم خود از بدنه کارشناسی و بسیار توانمند همکاران خدمتگزارمان در شهرداری مشهد که در دوره ۴ ساله شورای پنجم کمک های بسیار ارزشمندی در نقش کارشناس به شورا ارائه کرده و در بعد اجرا نیز خدمات ارزشمندی را به شهر مشهد ارائه کردند قدردان و سپاس گزارم.
وی در ادامه به شرایط شیوع کرونا در مشهد نیز اشاره کرد و گفت: از مردم صبور، قدردان و حق شناس شهر مشهد تقدیر و تشکر دارم و استدعا می کنم مانند گذشته در رعایت پروتکل ها موارد ایمنی و پیشگیری اهتمام لازم را داشته باشند.
رییس شورای شهر مشهد ادامه داد: به هر حال ما به عنوان شهروندان به تکلیف خود در قبال یکدیگر باید عمل کنیم اما مدیران مسئول در زمینه تامین به موقع واکسیناسیون باید زودتر از اینها تکالیف خود را اجرایی می کردند.
وی به قطع شدن برق و کمبود منابع آبی اشاره کرد و گفت: به تازگی مدیران ارشد آب و برق استان در مکاتبه با شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به شرایط بحرانی یک ماه آینده ابراز نگرانی کرده و خواستار آن شدند تا شورا ضمن گفتگو با مردم و جلب همراهی ایشان برای صرفه جویی بیشتر از شهرداری نیز بخواهد فضاهای اکران عمومی را برای اطلاع‌رسانی در این زمینه فراهم کند.