شهردار اردبیل: عمارت تاریخی صمدی “خانه فرهنگ و هنر اردبیل” می‌شود

شهردار اردبیل در بازدید از عمارت تاریخی “خانه صمدی” در محدوده بازار مسگران، از تبدیل این عمارت به “خانه فرهنگ و هنر اردبیل” خبر داد. محمود صفری در این بازدید که با همراهی رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران مجموعه شهرداری انجام گرفت، با اعلام این خبر افزود: با توجه به تملک این عمارت […]

شهردار اردبیل در بازدید از عمارت تاریخی “خانه صمدی” در محدوده بازار مسگران، از تبدیل این عمارت به “خانه فرهنگ و هنر اردبیل” خبر داد.

محمود صفری در این بازدید که با همراهی رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران مجموعه شهرداری انجام گرفت، با اعلام این خبر افزود: با توجه به تملک این عمارت تاریخی از سوی شهرداری اردبیل به منظور بازسازی و مرمت، این بنا که با معماری ارزشمند و بومی خود یکی از نفیس‌ترین خانه‌های تاریخی کهن‌شهر اردبیل است، پس از اتمام عملیات بازسازی به عنوان “خانه فرهنگ و هنر اردبیل” مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صفری هدف از این اقدام را کمک به پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری شهرداری در کنار کمک به بازسازی خانه‌های تاریخی شهر بیان کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، این عمارت درواقع به مرکزیت اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مجموعه شهرداری اردبیل مبدل می‌شود.

منبع خبر