شهردار اصفهان: عدالت فضایی، گام به گام محقق شد

در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ورزشگاه رستم واقع در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به بهره برداری رسید.

شهردار اصفهان: عدالت فضایی، گام به گام محقق شد

در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ورزشگاه رستم واقع در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ورزشگاه رستم با هزینه ‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در محله ارزنان احداث شده تا به افزایش سرانه ورزشی شهروندان ساکن در این منطقه کمک کند.

ورزشگاه رستم در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۷۰ مترمربع با زیر بنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده که یک هزار و ۳۵۰ متر مربع از وسعت آن سالن توپی و ۳۵۰ متر مربع آن سالن ایروبیک و فضای اداری است. 

*دور شدن آسیب های اجتماعی از منطقه ۱۴

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در آیین افتتاح این سالن ورزشی، اظهار کرد: تا پیش از احداث ورزشگاه رستم این محل به مکان تجمع کارتن خواب ها و مرکزی پرچالش تبدیل شده بود اما امروز بسیار خرسندم این مکان به مرکز پرورش روح و جسم جوانان بسیاری تبدیل شده است.

وی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان را منطقه ای ویژه ذکر کرد و افزود: تحت لوای شعار عدالت فضایی و تحق گام به گام این شعار  دیگر منطقه محرومی در شهر اصفهان وجود ندارد اگرچه مردم محروم وجود دارند.

شهردار اصفهان ادامه داد: وظیفه محرومیت زدایی بر عهده حکومت و بخشی بر عهده شهرداری ها است، وظیفه شهرداری نیز در رفع محرومیت فیزیکی از منطقه ۱۴ بود که به خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: برای تبدیل این مکان به ورزشگاه همه به میدان آمدند و بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه آزادسازی ورزشگاه رستم شد، امروز از همه کسانی که در اولین فرصت چنین مکانی را ایجاد کردند تشکر می کنم.

*جلوگیری از بروز حوادث دلخراش با اقدامات عمرانی ۴ سال اخیر

نوروزی با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته با اقدامات انجام شده جلوی بسیاری از حوادث دلخراش گرفته شد، افزود: دیگر در سه راه نقشینه، میدان جوان و مسیر حدفاصل دو حصه صدای ناله فرزندان را نمی شنویم و دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار مرگ جوانان این منطقه به دلیل تصادف نیستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم منطقه دیگر برای رسیدن به مقصد راه دور نمی روند، تاکید کرد: جاده ۶ کیلومتری فرزانگان معجزه آفرید چراکه راه دور را نزدیک، حوادث را مرتفع و ترافیک و آلایندگی را کاهش داد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه ۱۴ از آسیب های اجتماعی دور شده و امید در دل  مردم زنده گشته است، ادامه داد: سالن رستم چهارمین سالنی است که در منطقه ۱۴ طی این چهار سال افتتاح می شود و به زودی نیز در خیابان امام خمینی (ره) منطقه ۱۴ کلنگ ورزشگاهی دیگر به زمین زده می شود و کودکان منطقه طعم شیرین ایجاد فضاهای ورزشی را می چشند.

*گام های موثر برای تحقق حقوق شهروندی مهاجران منطقه ۱۴

وی تاکید کرد: حتی در راستای تحقق حقوق شهروندی مهاجران در منطقه ۱۴ گام های موثری برداشته شده است که افتخاری برای اصفهان و کشورمان است و امروز عرب زبانانی که به منطقه ۱۴ آمده اند نیز نسبت به این منطقه احساس تعلق می کنند.

نوروزی گفت: با احداث و تکمیل خط ۲ مترو و ساماندهی اطراف حرم زینبیه این منطقه به عنوان محور گردشگری – زیارتی می تواند به رونق اقتصاد و اشتغال در منطقه کمک کرده و رفاه و آبادانی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی تاکید کرد: ریل گذاری، هدف گذاری و زیرساخت های آماده شده باید مردم را به سویی ببرد که دیگر مردم احساس فقر، ناامیدی، فاصله طبقاتی و … نکنند، امروز با قضاوت منصفانه و عدالت دیگر شاهد هیچ اظهارنظری مبنی بر اینکه مدیریت فعلی به مناطق کمتر برخوردار توجهی نداشته است، نیستیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: حضور بسیار زیادی در منطقه ۱۴ داشته و همواره به نیازهای مردم توجه داشته ام؛ می آمدم تا به مردم بگویم شما تنها نیستید و مدیریت شهری در کنار شما قرار گرفته است.

*همگرایی مصوبات شورا و اقدامات شهرداری در جهت لبخند شهروندان

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در شورای شهر تصویب شده است، افزود: براساس این برنامه حرکت کرده ایم و مدیران آینده نیز بر اساس همین برنامه خدمات رسانی را به مردم تداوم می بخشند، خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار امروز یک امر نهادینه شده است. امروز نیز در کنار شورای شهر و در کنار مصوباتی قرار دارم که می تواند خنده را بر لبان مردم بنشاند و شادی را در دل مردم شعله ور کند.

وی تاکید کرد: این وظایف با خرد جمعی، ایثار مدیران و با حضور منسجم و متحد ملزوماتی را آفریده است که برای شهر اصفهان افتخار است.

شهردار اصفهان در پایان از ورزشکاران ارزنده اصفهان از جمله «نگار اسماعیلی» قهرمان آسیا در رشته تکواندو، «مرجان سلحشوری»، دارنده مدال طلای تکواندوی آسیا، «نیما حجتی»، قهرمان آسیا در رشته کاناپلو، «سجاد مردانی» قهرمان جهان در رشته تکواندو «فرزانه فصیحی»، قهرمان آسیا و «امین دهقان» تنها کوهنورد اصفهان فاتح اورست که برای اصفهان افتخار آفرینی کردند، تقدیر و قدردانی کرد که البته سجاد مردانی به دلیل حضور در اردوی تیم ملی موفق به شرکت در این آئین نشد.

*رفع محرومیت از منطقه ۱۴ نتیجه نگاه عدالت محور

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین اقدامات انجام شده در شهرداری را نتیجه تلاش یک زنجیره بهم پیوسته ذکر کرد و افزود: شهرداران بسیاری در شهرداری منطقه ۱۴ زحمت کشیده اند و اگر امروز با افتخار و صدای بلند اعلام می کنیم که منطقه ۱۴ روی ریل توسعه قرار گرفته و با روزهای نگران کننده در حال خداحافظی است این اتفاقات مرهون زحمات همه مدیران از گذشته تا امروز است.

علیرضا نصر تصریح کرد: هر زمان صحبت از منطقه محروم ۱۴ می شد همه اذعان می کردند که باید قدمی برای رفع محرومیت زدایی از این مناطق برداشت و اگر امروز قدمی برای این منطقه برداشته شده به نوع نگاه مدیریت شهری و شهردار محترم اصفهان دکتر نوروزی برمی گردد که با شعار عدالت فضایی تلاش کردند در جهت تحقق آن شعار عمل کنند.

وی ادامه داد: این سالن ورزشی امروز افتتاح می شود تا فرزندان منطقه ۱۴ که از حداقل امکانات نیز برخوردار نبودند صاحب امکاناتی در خور شوند. اگر قصد داریم به جنگ آسیب های اجتماعی برویم این اقدام صرفا از مسیر تریبون، میکروفون، مصاحبه، گفتن و برخاستن محقق نمی شود، امروز یکی از راه های گام برداشتن مقابله با آسیبهای اجتماعی ایجاد زیرساخت هایی است تا با استفاده از آنها بتوانیم فضای جامعه را به سمتی ببریم که هیچ فردی در جامعه تصور رفتن به سمت اقدامات خلاف نداشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید انگشت اشاره ما تنها به سمت افراد خلافکار باشد بلکه بخشی از این اشاره باید به سمت ما مسئولین باشد زیرا اگر قصور و کوتاهی ما نبود این اتفاقات در شهر رخ نمی داد.

وی گفت: در این فرصت اگر قصوری از جانب ما در انجام خدمات رخ داد، از همه حلالیت می ‌طلبم و امیدوارم قصور احتمالی را بر ما ببخشند.

*افتتاح ورزشگاه رستم پاسخی به خواسته های به حق مردم منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: از آنجا که نگاه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان به مناطق کمتر برخوردار نگاه رو به توسعه و رشد بوده است امروز شاهد افتتاح یک ورزشگاه جدید دیگر در منطقه ۱۴ هستیم.  

بهزاد حقانی مجموعه ورزشی رستم را پنجمین ورزشگاه بهره برداری شده توسط شهرداری در منطقه ۱۴ ذکر کرد و افزود: ورزشگاه رستم دارای سالنی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع است که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در کمتر از دوسال احداث شده است که ۷ میلیارد آن هزینه آزادسازی و ۱۰ میلیارد تومان نیز هزینه احداث این ورزشگاه شده است  و امیدوارم شاهد برگزاری مسابقات مهمی در این سالن باشیم.   

وی تاکید کرد: افتتاح این ورزشگاه پاسخی به خواسته ‌های بحق مردم است که سلامت جسم و روان، تربیت و تزکیه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده ششمین ورزشگاه منطقه ۱۴ در خیابان امام خمینی (ره) کلنگ زنی می شود، ادامه داد: خیابان ٣۶ متری سودان نیز تا دو هفته آینده کلنگ زنی می‌ شود که احداث آن در بهبود وضعیت ترافیک منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

*کلمه محرومیت دیگر برازنده منطقه ۱۴ نیست

مدیر سابق منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه محله ارزنان در منطقه ۱۴ یکی از قدیمی ترین محله های اصفهان است که از گذشته مورد بی مهری های بسیار قرار گرفته، اظهار کرد: این محله به مرور زمان به شهر اصفهان الحاق شده و امروز شاهد افتتاح یکی از مجهزترین ورزشگاه های اصفهان در این محله هستیم.

علی شمسی با بیان اینکه کلمه محرومیت دیگر برازنده منطقه ۱۴ نیست، تصریح کرد: در بدو ورود به شهرداری منطقه ۱۴ کار خود را با ۵۰ میلیارد بودجه آغاز کردم و امروز این رقم برای سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: با حمایت های شورای اسلامی شهر و شهردار محترم اصفهان برای خیابان های تابان، آسمان و تقاطع غیرهمسطح آفتاب نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و از  آن مهمتر در زیر زمین برای احداث ۴ ایستگاه خط دو مترو بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است که این منطقه را به منطقه ای در حال توسعه یا توسعه یافته تبدیل می کند.

مدیر سابق منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از اساسی ‌ترین خواسته‌ های مردم موضوع حمل و نقل و رفت و آمد آنها به مرکز شهر و دیگر نقاط اصفهان بوده است، احداث خط دو مترو پاسخی به خواسته به حق مردم است که چهار ایستگاه آن در منطقه ۱۴ قرار گرفته است و دستگاه حفار تی بی ام از چهارمین ایستگاه آن عبور کرده است.

وی تاکید کرد: با تاکیدات شهردار محترم اصفهان آقای دکتر نوروزی مبنی بر ایجاد عدالت فضایی و اینکه دیگر شهروند درجه دویی در منطقه وجود نداشته باشد اقدامات لازم انجام شد و مردم زینبیه و سایر محله های منطقه ۱۴ در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی حضور داشتند هر چند حق آنها بیش از چیزی است که هم اکنون هم برای آنها به وجود آمده است.

شمسی اضافه کرد: مردم منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان به تازگی در حال حس کردن خدمات شهری و زیرساخت های شهری هستند، کلنگ یک ورزشگاه در خیابان امام خمینی (ره) و تقاطع امید در آینده نزدیک زمین می خورد و ظرف چهار ماه آینده تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

*اهدای نشان ” شهروند افتخارآفرین” به ۵ ورزشکار از سوی شهردار اصفهان

همزمان با افتتاحیه ورزشگاه رستم در منطقه چهارده شهرداری اصفهان، ۵ ورزشکار اصفهانی خانم و آقا که در سطح جهانی افتخار آفریده اند از سوی قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر، نشان ” شهروند افتخارآفرین” دریافت کردند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امین دهقان اولین و تنها کوهنورد اصفهانی فاتح اورست، فرزانه فصیحی، دریافت کننده سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ به عنوان تنها بانوی اصفهانی و قهرمان آسیا، نگار اسماعیلی قهرمان آسیا در رشته تکواندو، مرجان سلحشوری دارنده مدال طلای تکواندو آسیا پومسه و نیما حجتی، کاپیتان تیم ملی و قهرمان آسیا در رشته کانوپلو ورزشکارانی بودند که از دست قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر، نشان شهروند افتخارآفرین دریافت کردند.

سجاد مردانی تکواندوکار اصفهانی به علت حضور در اردوهای تیم ملی در این آیین حضور نداشت. پیش از این در خرداد ماه امسال، شهردار اصفهان همزمان با افتتاحیه ورزشگاه آیلین ملکیان در منطقه ۵ شهرداری اصفهان هم، این نشان را به خانم آیلین ملکیان پیشکسوت رشته بسکتبال، رومینا سالک قهرمان جهانی اسکیت، یکتا جمالی، اولین بانوی مدال آور جهانی تاریخ ورزش وزنه برداری ایران و گلنوش سبقت الهی تنها بانوی تاریخ ورزش ایران حاضر در المپیک در رشته تیراندازی اهدا کرده بود.

کد محتوا ۳۵۰۱۱

برچسب ها