شهردار: امسال ۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر بندرعباس اضافه می شود

شهردار بندرعباس گفت: در سالجاری تعداد ۲۴ دستگاه اتوبوس با هزینه بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ناوگان حمل و نقل عمومی به این شهر اضافه می شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی روز پنجشنبه افزود: با پیگیری ها و رایزنی‌های انجام شده ۸۰ درصد از مبلغ یادشده از دولت تخفیف […]

شهردار بندرعباس گفت: در سالجاری تعداد ۲۴ دستگاه اتوبوس با هزینه بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ناوگان حمل و نقل عمومی به این شهر اضافه می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی روز پنجشنبه افزود: با پیگیری ها و رایزنی‌های انجام شده ۸۰ درصد از مبلغ یادشده از دولت تخفیف گرفته ایم و ۲۰ درصد باقی مانده با حدود ۱۱۰ میلیارد ریال نیز از محل ارزش افزوده پرداخت شده است.

وی بر ضرورت و اهمیت توجه به مقوله حمل و نقل عمومی تاکید کرد و بیان داشت: توسعه شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی و بهسازی و نوسازی آن همواره مورد توجه مدیریت شهری است و ایجاد زیرساخت های لازم به این مساله مهم نقش بسزایی در کاهش معضل ها و مشکلات ترافیکی دارد.

شهردار بندرعباس همچنین نوبانی در ادامه به توسعه سواحل در شهر بندرعباس اشاره کرد و اظهارداشت: به منظور دسترسی آسان شهروندان به سواحل مکران، بلوار ساحلی شرقی در حال احداث است و تامین امنیت شرق بندرعباس و توسعه گردشگری بخشی از سیاست های اجرای این بلوار می باشد.
نوبانی ادامه داد: بلوار ساحلی شرقی بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۱۱۰ متر شامل لاین های کندرو، تندرو، پیاده رو، دوچرخه سواری و همچنین فضای سبز و نورپردازی می باشد.
وی با بیان اینکه تامین روشنایی معابر و خیابان های سطح شهر از دیگر اقدام های مجموعه شهرداری است، اظهارداشت: روشنایی خیابان نایبند، ورودی شرقی، بلوار خلیج فارس و غیره بخشی از اقدام های انجام شده در زمینه روشنایی معابر و خیابان ها می باشد.
شهردار بندرعباس گفت: این طرح حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بازدید های به عمل آمده تاکنون افزون بر هفت هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

نوبانی همچنین به توسعه فضای سبز شهری و تامین رفاه شهروندان اشاره و اظهارداشت: تامین روشنایی پارک ها، بوستان ها و فضای سبز شهر بندرعباس در راستای ارتقای سطح امنیت، آرامش و تامین رفاه حال شهروندان از دغدغه های شهرداری بود که روشنایی در پارک ها و فضای سبز با ایجاد برج های نور و نصب چراغ عملیاتی شده و همه بوستان های ساحلی، فضای سبز و پارک های سطح شهر از روشنایی کاملی برخوردار هستند.

شهردار بندرعباس همچنین به اقدام های ۶ ماهه گذشته شهرداری در حوزه عمرانی و زیربنایی شهر اشاره کرد و اظهارداشت: در این مدت تکمیل و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح قدس، ۲۰ مورد تکمیل، مرمت و بازسازی شبکه اصلی آب های سطحی در مناطق ۴ گانه، پیگیری، تعمیر و تکمیل رواق بازار قدیم بندرعباس ۳۱ دهنه، نصب پل عابر پیاده روی حافظ روبروی اسکله حقانی به طول ۷۲ متر، تولید و اجرای بیش از ۶۹۵ تن آسفالت برای نگهداشت معابر اصلی و فرعی شهر، بهسازی و تکمیل طرح هایی همچون پارک صدف، تقاطع های مهرگان، پیامبراعظم(ص)، راه آهن، خلیج فارس و زمین های ورزشی و فرهنگسراها انجام شده است.
نوبانی در ادامه با بیان اینکه اقدام های فرهنگی نقش اساسی و مهمی در توسعه شهری به دنبال دارد، گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد شور و نشاط در بین مردم، اجرای سنت های بومی و محلی، توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از مهم ترین موضوع های حوزه فرهنگ می باشد.

وی افزود: برگزاری یادواره ۶ شهید شهرداری، جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه ای، تجلیل از بازنشستگان شهرداری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان و تقویت مرکز خلاقیت شهرداری، راه اندازی مجدد مدرسه فوتبال، حمایت از تیم فوتبال شهرداری به منظور ارتقای سطح نشاط عمومی جامعه که تاکنون نتیجه قابل قبولی کسب نموده و همچنین کمک به مساجد و مراکز فرهنگی به صورت عادلانه بخشی از اقدام های مدیریت شهری در حوزه فرهنگ است.
شهردار بندرعباس گفت: راه اندازی سامانه ستاد جهت شفافیت در مناقصه و مزایده ها، راه اندازی اورژانس خدمات شهری در جهت کاهش زمان رفع مشکلات، بازگشایی مجدد باغ پرندگان، نصب المان های شهری جدید، نصب سردیس مشاهیرشهر، ساماندهی خودروهای حامل میوه و جانمایی محل شهربازی بزرگ بندرعباس و اقدامات اولیه جهت احداث بخشی از اقدام های انجام شده در ۶ ماهه دوم سال گذشته است.

وی ادامه داد: رسیدن به یک شهر پیشرفته، مستلزم داشتن امکانات و همکاری تمامی شهروندان و مسوولان آن شهر می باشد و شهر بندرعباس باتوجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت، نیازمند توسعه زیرساخت های شهری است.
نوبانی افزود: از آنجایی که امور جاری و روزمره شهر باید در اولویت باشد، نمی توان شهرداری را تنها در تعریف پروژه کلان خلاصه کرد، زیرا شهر بندرعباس چالشی دایمی در دوره های گذشته داشته است و آن انجام کارهای روزمره می باشد که همواره به حال خود رها می شوند و به خاطر تکرار امورها، جنبه های کاری و مسوولیتی آن ها از بین می رود و فقط به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه می کنند .
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تمام توان و ظرفیت خود را در مسیر توسعه و اجرای بهتر و پیشرفت شهر به کار می بندیم و جلب رضایت شهروندان مهم ترین اولویت است.
شهردار بندرعباس در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با همراهی و همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی شاهد توسعه روزافزون شهر بندرعباس باشیم و بهترین خدمات به شهروندان ارائه نماییم.

منبع خبر