شهردار بجنورد: بسته های تشویقی برای احیای بافت فرسوده بجنورد در راه است

شهردار بجنورد گفت: بسته های تشویقی را برای احیای بافت فرسوده هسته مرکزی شهر در نظر داریم که در آینده اعلام می شود. جواد حمیدی اظهار کرد: در حال حاضر با انبوهی از ساختمان های ناپایدار و فرسوده در هسته مرکزی شهر مواجه هستیم که باید احیا شوند. وی افزود: هدف مدیریت شهری این است […]

شهردار بجنورد گفت: بسته های تشویقی را برای احیای بافت فرسوده هسته مرکزی شهر در نظر داریم که در آینده اعلام می شود.

جواد حمیدی اظهار کرد: در حال حاضر با انبوهی از ساختمان های ناپایدار و فرسوده در هسته مرکزی شهر مواجه هستیم که باید احیا شوند.

وی افزود: هدف مدیریت شهری این است که مردم و بخش خصوصی را وارد این عرصه کنیم تا با مردمی سازی این جریان در مدت زمان کوتاه شاهد توسعه بافت مرکزی شهر باشیم.

وی با بیان اینکه بسته های تشویقی از سوی شهرداری به سازندگان و ‌مالکان هسته مرکزی شهر اهدا خواهد شد، گفت: این بسته ها شامل مشوق های مختلف شهرسازی است و پیش بینی می شود با استقبال سازندگان و مالکان بافت فرسوده در مرکز شهر مواجه شود.

شهردار بجنورد اظهار کرد: در تلاش هستیم تا ضوابطی از جمله تراکم تشویقی، سطح اشغال بیشتر، تسهیلات در زمینه پارکینگ و برخی جزئیات دیگر در این بسته های تشویقی گنجانده شود تا جذابیت ساخت و ساز را در بافت فرسوده هسته مرکزی شهر برای سازندگان و مالکان افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

همچنین براساس آخرین آمار اداره کل ثبت احوال استان، جمعیت بجنورد در حدود ۲۳۲ هزار نفر است که ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر معادل ۳۰ درصد در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

منبع خبر