شهردار بجنورد تاکید کرد؛ پیوند فرهنگی میان دو مرکز استان همسایه

شهردار بجنورد در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان که به همراه اعضای شورای شهر بجنورد صورت گرفت ،پیشنهاد خواهر خواندگی دو شهر بجنورد و سمنان را مطرح کرد تا این امر مقدمه ای برای همکاری های مشترک بین این دو شهر شود. جواد حمیدی، شهردار بجنورد گفت: پتانسیل های تاریخی و فرهنگی زیادی بین دو شهر بجنورد و سمنان وجود دارد لذا با […]

شهردار بجنورد در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان که به همراه اعضای شورای شهر بجنورد صورت گرفت ،پیشنهاد خواهر خواندگی دو شهر بجنورد و سمنان را مطرح کرد تا این امر مقدمه ای برای همکاری های مشترک بین این دو شهر شود.
جواد حمیدی، شهردار بجنورد گفت: پتانسیل های تاریخی و فرهنگی زیادی بین دو شهر بجنورد و سمنان وجود دارد لذا با ایجاد تفاهم نامه خواهرخواندگی ، این دو شهر می توانند علاوه بر روابط فرهنگی در زمینه اقتصادی نیز فعالیت های مشترکی داشته باشند.
شهردار بجنورد ، بجنورد را به واسطه داشتن اقوام مختلف فارس،کرد، ترک ،تات ،ترکمن و بلوچ گنجینه ها فرهنگ ها خواند و افزود : در حوزه گردشگری این دو شهر می توانند همکاری خوبی داشته باشند.
حمیدی گفت: سالیانه ۲۵ میلیون مسافر از بجنورد تردد می کند و شهرهای سمنان و بجنورد هر دو معبر مسافران و زائران است و برای تبدیل شدن از معبر به مقصد گردشگری و هدایت مسافران از کمربندی به داخل شهر باید جذابیت گرد شکری بیشتری را فراهم و در این زمینه همکاری و برنامه ریزی مشترک انجام دهیم .
وی در ادامه با اشاره به بهسازی مقبره الشهدا تاریخی بجنورد افزود : محوطه بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد که بر اساس الگوی ۴ باغ ایرانی بنا شده است ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به باغ موزه را دارد و مدیریت شهری طی یکسال اخیر بهسازی و بازسازی این مقبره تاریخی را آغاز کرده که زمینه ای برای جذب گردشگر به داخل شهر فراهم می کند .

تبادل اطلاعات برای ایجاد شهر هوشمند ، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری ، استفاده از ظرفیت های گردشگری برای رسیدن به درآمد پایدار و تقویت روابط فرهنگی دو شهر بجنورد و سمنان از موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و همفکری قرار گرفت .

منبع خبر