شهردار تیران: ۱۲۸ میلیارد ریال صرف پیشبرد پروژه‌های عمرانی شده است

شهردار تیران گفت: طی سه ماه نخست سال جاری ۱۲۸ میلیارد ریال برای اجرا و پیشبرد طرح‌های عمرانی هزینه شده است. حسن حجتی _پنجشنبه نهم تیرماه_ در جمع شهروندان تیران، اظهار کرد: شهرداری در حال حاضر ۵۲ میلیارد ریال به پیمانکاران بابت اجرای پروژه‌ها بدهکار است. وی افزود: اجرای پروژه‌ها، مدیریت شهر و ارائه خدمت […]

شهردار تیران گفت: طی سه ماه نخست سال جاری ۱۲۸ میلیارد ریال برای اجرا و پیشبرد طرح‌های عمرانی هزینه شده است.

حسن حجتی _پنجشنبه نهم تیرماه_ در جمع شهروندان تیران، اظهار کرد: شهرداری در حال حاضر ۵۲ میلیارد ریال به پیمانکاران بابت اجرای پروژه‌ها بدهکار است.

وی افزود: اجرای پروژه‌ها، مدیریت شهر و ارائه خدمت به مردم در حالی انجام می‌شود که درآمد و تحقق بودجه به کندی انجام می‌شود.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در دوره جدید وارث پروژه‌هایی همانند خیابان طهران قدیم و پل ورودی شهر است که آغاز عملیات و مطالعات آن در دوره‌های قبلی انجام شده و ملزم به اجرای و تکمیل آن هستیم.

حجتی با بیان اینکه اجرای فاز دوم پروژه طهران و ادامه سنگ‌فرش آن پس از معرفی پیمانکار جدید از نیمه دوم تیرماه آغاز می‌شود، تاکید ورد کرد: در خصوص فاز اول باید دستگاه قضائی تصمیم‌گیری کند.

وی تصریح کرد: فاز نخست پروژه خیابان طهران به پرونده حقوقی و قضائی تبدیل شده است و تا صدور رأی دادگاه هیچ‌گونه اقدامی برای اصلاح و یا بازسازی انجام نمی‌شود.

شهردار تیران از کسبه و مردم شهر خواست با مسئولان شهری همکاری کنند تا این پروژه به سرانجام می‌رسد.

حجتی اضافه کرد: ادارات دولتی تیران ۱۸۰ میلیارد ریال بابت اخذ پروانه یا تخلفات ساختمانی به شهرداری بدهکار هستند.

وی در خصوص پروژه سرمایه‌گذاری فدک و بازگشت زمین آن، گفت: بازگشت زمین هایپر مارکت فدک به شهرداری در حال پیگیری است تا براساس طرح تفضیلی و جامع شهر میدان میوه و تره‌بار در زمین‌های احداث شود.

شهردار تیران به پروژه پارک ملت ورودی شهر تیران اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی پارک ملت در ورودی شهر تیران پس از انجام فرآیندهای اداری و اجرایی آغاز و به عنوان یک فرصت گردشگری، تفریحی و ورزشی دیده خواهد شد.

حجتی با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدام به حفاری کرده، اما پس از اتمام عملیات نسبت به اصلاح خرابی‌ها اقدام نمی‌کنند، تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان به دلیل فعالیت‌های بدون برنامه به شهرداری خسارت می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه پل ورودی شهر تیران با وجود نبود اعتبارات در حال انجام است تا زودتر به سرانجام برسد، اظهار کرد: تصمیمات سلیقه‌ای آسیبی برای مدیریت شهری است و موجب می‌شود هرروز شاهد نارضایتی شهروندان در اجرای بعضی از پروژه‌ها باشیم.

شهردار تیران با بیان اینکه بخش زیادی از املاک شهرداری سند ندارد، گفت: اسناد مالکیت زمین‌های شهرداری در دوره‌های قبلی اخذ نشده است و همین موضوع موجب زمین فدک از شهرداری به غیر واگذار شود.

منبع خبر