شهردار رشت: شهرداری رشت از حضور فعال روحانیون برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی استقبال می‌کند

شهرداران آنلاین/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی امروز پنجشنبه(۲۰ خرداد) در نشست هم‌افزایی ائمه جماعت مساجد “طرح همسنگران مسجدی” اظهار داشت: شهرداری رشت از حضور فعال روحانیون برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مناطق چهارگانه شهر استقبال می‌کند. شهردار رشت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و […]

شهرداران آنلاین/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی امروز پنجشنبه(۲۰ خرداد) در نشست هم‌افزایی ائمه جماعت مساجد “طرح همسنگران مسجدی” اظهار داشت: شهرداری رشت از حضور فعال روحانیون برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مناطق چهارگانه شهر استقبال می‌کند.

شهردار رشت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را موضوعی بااهمیت دانست و عنوان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم در این بخش به ویژه در انتقال درست مفاهیم ارزشی به جوانان و نسل‌های جدید آنطور که باید عمل کنیم.

احمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در کنار مقوله اقتصاد به فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته‌اند تصریح کرد: اعتقاد قلبی مقام معظم رهبری این است که ما برای داشتن اقتصادی پویا و پایدار باید در راستای اعتلای فرهنگ اقدامات اثربخش‌تری را انجام دهیم.

وی مشکلات متنوعی که در محلات شهر رشت وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: گاهی اوقات مسئولان اجرایی از موانعی که در مسیر فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد مطلع نیستند و گاهی نیز فعالان فرهنگی با موانع و چالش‌های اجرایی آشنایی کاملی ندارند.

شهردار رشت با بیان اینکه می‌توان فاصله بین فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی را با هدف توسعه هر چه بیشتر جامعه کاهش داد تصریح کرد: شهرداری دارای فکر، راهبرد و اندیشه است و برای ورود به حوزه‌های مختلف مثل اجرای پروژه‌های فرهنگی دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است.

احمدی در ادامه مشکلات نظام اداری و اجرایی کشور را هم برشمرد و گفت: عدم شناختن ظرفیت‌ها یکی از این مشکلات محسوب می‌شود که باید برای عبور از آن چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و طلبه‌ها در زمان هشت سال دفاع مقدس در تمام صحنه‌های آن حضور فعالی داشتند ابراز داشت: ما هنوز با ظرفیت‌های روحانیون آشنا نیستیم در حالی‌که باید از این ظرفیت‌ها به ویژه در کارهای فرهنگی برای توسعه و اعتلای شهر و کشور استفاده شود.

شهردار رشت صرف میلیاردها تومان بودجه فرهنگی در کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با وجود هزینه‌هایی که در بخش فرهنگی می‌شود به نظر می‌رسد خروجی‌های ما به تناسب آن قابل قبول و مطلوب نیست.

احمدی اظهار داشت: ارتباط متقابل و تنگاتنگ روحانیون با نیروهای سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری جهت اجرای پروژه‌ها و کارهای فرهنگی بدون شک آثار خوبی به همراه دارد و شهرداری هم برای تحقق این امر و زدودن خلاءهای موجود مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: ما مدیران اجرایی برای رسیدن به اهدافمان و کیفی‌‌سازی آن به حضور روحانیون نیاز مبرم داریم و با تعمیق ارتباطات دوجانبه، خیلی زود می‌توانیم اهداف و چشم‌اندازهای تدوین شده را محقق کنیم.